سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/08/29
کدخبر :75020
15
چاپ :

استاندار کرمان از تعداد اندک شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان انتقاد کرد

استاندار کرمان با انتقاد از زیاد نبودن تعداد شرکت های دانش بنیان در این استان گفت: وجود شرکت های دانش بنیان یک بحث جدیدی است و باید تلاش زیادی برای روان سازی احداث این مراکز انجام شود.



 

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار در هفتاد و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: باید بین فنآور و دانش بنیان تفاوت ایجاد کرد و این دو یکی نیست لذا آموزش های لازم برای افزایش آگاهی نسبت به دانش بنیان ها ضروری است.
وی اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان مشکلاتی از جمله پرداخت مالیات، بیمه و غیره دارند که باید جلساتی برای رفع معضلات این شرکت ها با مسئولان مربوطه تشکیل شود و استانداری کرمان نیز پیگیر رفع مشکلات آنها است.

وی ادامه داد: مشکلات شرکت های دانش بنیان باید در شورای راهبردی دانش بنیانها در استان کرمان مطرح شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید حمایت های مالیاتی از شرکت های دانش بنیان انجام شود افزود: شرکت شهرک های صنعتی کارهای مشاوره ای برای شرکت های دانش بنیان انجام دهند و همچنین در حوزه دانش بنیان کارشناس رسمی در استان کرمان نداریم درحالی که در کشور تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند در مناطق مسکونی مستقر شوند و از نظر قانونی منعی ندارد.

وی با اشاره به اینکه حقوق نامتوازن در استان کرمان یک عیب است و ۵۷ درصد افزایش حقوق بدون تعیین سقف یک آسیب است گفت: به طور مثال حقوق یک نگهبان در یکی از شرکت های بزرگ استان کرمان بسیار بیشتر از یک فناور است به طور مثال فردی که حقوق ماهانه آن ۳۰ میلیون تومان بوده و فردی که ۵ میلیون حقوق داشته هر دو به یک میزان (۵۷ درصد) افزایش یافته است که لذا امیدواریم در بودجه سال آینده افزایش حقوق کارشناسانه تر انجام شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.