چهارشنبه26 ارديبهشت 1403     Wednesday, May 15, 2024
1401/09/01
کدخبر :75118
10
چاپ :

اختصاص ‌۳۰ میلیارد تومان برای مقابله با آفت نخلستان‌های کرمان

معاون وزیرجهاد کشاورزی گفت:«توانستیم ۱۰۰ میلیاردتومان اعتباراز مدیریت بحران برای مقابله باسوسک سرخرطومی حنایی درهفت استان دریافت کنیم که درمجموع ۳۰ میلیاردتومان برای کرمان و جنوب آن اختصاص خواهدیافت.





 


به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، شاهپور علایی‌مقدم در اختتامیۀ دومین جشنواره خرمای کلوته در شهرستان عنبرآباد افزود: «مواد شیمیایی و ابزار لازم برای مقابله با سوسک سرخرطومی حنایی را در اختیار کارشناسان و کشاورزان قرار می‌دهیم».

وی همچنین با بیان اینکه پایداری تولید متضمن بازار و صادرات خوب است، یادآور شد: «بهدرستی نتوانسته‌ایم محصولات کرمان و جنوب کرمان را در بازارهای بینالمللی معرفی کنیم‌».

 رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: «آفت و بیماری به دلیل بی‌تدبیری بشر یا عامل اقلیمی رخ می‌دهد و سازمان نباتات، مسئولیت حفاظت از محصولات زراعی و باغی را دارد و تلاش می‌کند علاوه بر تامین سموم کشاورزان، باغداران را نیز به آگاهی لازم برای پیشگیری و مقابله برساند».

علایی‌مقدم ادامه داد: «امروزه کشاورزی سهم بسزایی در امنیت دنیا دارند و دیگر فقط داشتن تسلیحات نمی‌تواند امنیت جوامع را حفظ کند بنابراین همۀ کشورها می‌خواهند عیار امنیت کشور خود را با تامین محصولات غذایی بالا ببرند».

وی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ ظرفیت آبی در مقایسه با دنیا، کشور خشک و نیمه‌خشک محسوب می‌شود، یادآور شد: «ایران ۱۴ میلیون هکتار سطح زیر کشت باغی و زراعی دارد که ۱۰۶ میلیون تن محصولات تولید می‌شود».

علایی‌مقدم ادامه داد: «چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بهره‌‌بردار داریم که میانگین تولید هر کشاورز ۳۰ تن می‌شود، بنابراین اگر جمعیت ۸۴ میلیونی کشور را مدنظر قرار دهیم یک هزار و ۵۰۰ تن سبد کشاورزی ماست».

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: «۷۰ درصد از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار بهره‌بردار در حوزۀ کشاورزی ایران، سواد لازم برای استفاده از فناوری را ندارند»

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.