سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1402/09/20
کدخبر :98454
6
چاپ :

۳۹ مرکز آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی در استان کرمان افتتاح شد

۳۹ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی در استان کرمان با حضور معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی و برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افتتاح شد.

محمد مصطفوی در مراسم افتتاح نمادین این مراکز در کرمان اظهار کرد: رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش درباره مراکز درمان اختلالات یادگیری تغییر کرده و این مراکز تبدیل به مراکز بزرگتر و با کارایی بیشتر با نام مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی تربیتی شده‌اند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: در این مراکز علاوه بر سنجش، آموزش دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری نیز انجام می‌شود. همچنین خدمات توانبخشی مانند کاردرمانی، گفتاردرمانی و مشاوره به دانش‌آموزانی که مشکل دارند ارائه خواهد شد. مداخله بهنگام رشدی تربیتی ویژه دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری نیز توسط این مراکز انجام می‌شود.

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم گفت: این مراکز جامع، پذیرای کودکان از سن چهار سال برای سنجش خواهند بود.

رضا رضایی افزود: از ابتدای مهرماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی، سنجش کودکان آمادگی یک یا پیش دبستانی یک که چهار و پنج ساله هستند، در این مراکز آغاز شده است.  

وی با بیان اینکه چند ماموریت مهم به مراکز جامع سنجش داده شده است، افزود: پس از سنجش، در صورت شناسایی مشکلاتی مانند دیرآموزی، اختلالات یادگیری، کم‌شنوایی و اختلالات گفتاری و رفتاری، کودک به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شود. علاوه بر سنجش و شناسایی مشکلات، کار مداخله نیز انجام می‌شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.