چهارشنبه19 ارديبهشت 1403     Wednesday, May 8, 2024
1402/10/04
کدخبر :99190
6
چاپ :

پیش‌بینی برداشت ۱۰ هزار تن توت فرنگی نوبرانه در جنوب کرمان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز برداشت توت فرنگی نوبرانه از ۲۶۰ هکتار از گلخانه‌های این منطقه خبر داد که پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار تن محصول روانه بازارهای هدف شود.

صادق حسین زاده در حاشیه بازدید از روند برداشت و بسته‌بندی محصول توت فرنگی در جیرفت اظهار کرد: برداشت محصول توت فرنگی از سطح ۲۶۰ هکتار گلخانه در جنوب کرمان از نیمه دوم آذرماه آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار تن محصول باکیفیت برداشت و روانه بازارهای داخلی شود. 

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی سطح زیرکشت توت فرنگی گلخانه‌ای را در جنوب کرمان ۲۶۰ هکتار عنوان کرد که رتبه اول تولید و سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده و گفت: برداشت خارج از فصل توت فرنگی در جنوب کرمان در سطح خاورمیانه منحصربفرد است.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: این منطقه بخصوص شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد جزء محدود مناطقی در خاورمیانه هستند که در این فصل توت فرنگی باکیفیت به صورت گلخانه‌ای و خارج از فصل تولید می‌کنند و تامین‌کننده بازار مصرف محسوب می‌شوند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.