سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1402/12/23
کدخبر :103912
0
چاپ :

زیرساخت‌ها برای استفاده حداکثری از پابند الکترونیکی در استان کرمان فراهم نیست

علی رغم مزایای استفاده از پابند الکترونیکی، متاسفانه زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای استفاده حداکثری از این قابلیت در استان کرمان فراهم نشده است .

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی  در جلسه کنترل مجرمان حرفه‌ای استان کرمان با بیان اینکه باید تدابیر لازم برای ایام تعطیلات در نوروز اندیشیده شود، افزود: مقامات قضایی از دادن مرخصی به محکومان جرائم خشن، سارقان و مجرمان خطرناک جلوگیری کنند و همچنین در ایام تعطیلات نوروز پلیس با تخلفات رانندگان حادثه آفرین مانند سبقت و سرعت غیرمجاز  برخورد قاطع نماید .

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی تصریح کرد: در پایان سال و ایام عید نوروز برخورد با خرده فروشان مواد مخدر تشدید و دستورات قاطع قضایی صادر خواهد شد.

حمیدی گفت: اطلاعات کارچاق‎کن‌ها، محکومان فراری و افرادی که تحت تعقیب هستند برای جلوگیری از فساد و تسهیل دادرسی، در سامانه ساما ثبت و به صورت برخط در اختیار شعب قضایی قرار داده می‎شود. ضمن اینکه از ابتدای سال در استان کرمان و در سامانه ساما اطلاعات بیش از ۱۸ هزارو ۸۰۰ نفر ثبت شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین استفاده از پابند الکترونیکی به منظور رصد و پایش مجرمان را مؤثر دانست و گفت: علی رغم مزایای استفاده از پابند الکترونیکی، متاسفانه زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای استفاده حداکثری از این قابلیت در استان کرمان فراهم نشده است .

در ادامه سردار روانبخش جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان در این نشست بیان کرد: با توجه به لزوم تامین امنیت منازل شهروندان در روزهای تعطیلات نوروز، از مقامات قضایی درخواست داریم مرخصی به مجرمان و علی الخصوص جرائم خشن داده نشود .

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.