چهارشنبه19 ارديبهشت 1403     Wednesday, May 8, 2024
1401/06/09
کدخبر :69793
5
چاپ :

زراعت چوب در ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشور

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در سال گذشته حدود ۱۵ هزار هکتار زراعت چوب در کشور انجام شده و برنامه‌ریزی امسال برای ۲۰ هزار هکتار است.

عبدالرضا بازدار در حاشیه بازدید از طرح زراعت چوب واقع در کمربندی امام رضا (ع) شهرستان کرمان گفت: طرح زراعت چوب به لحاظ اقتصادی و توجه به منابع طبیعی یکی از طرح‌های مهم و اثربخش است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، او با بیان این مطلب که طرح زراعت چوب از دو سه سال گذشته در سطح کشور شدت یافته است، اظهار کرد: در گذشته این طرح در منابع طبیعی وجود داشته اما از دو سال اخیر در اولویت قرار گرفته است. 

به گفته، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، توسعه فضای سبز، جلوگیری از فرسایش خاک، حفظ منابع آب، درآمدزایی، تامین نیاز مواد اولیه صنایع چوب کشور و ... از اهداف طرح زراعت چوب است. 

طبق اعلام بازدار، در سال گذشته حدود ۱۵ هزار هکتار زراعت چوب در کشور انجام شده و برنامه‌ریزی امسال ۲۰ هزار هکتار است. 

او با بیان این مطلب که هیچ محدودیتی در تامین نهال از نهالستان‌های منابع طبیعی کشور به صورت رایگان وجود ندارد، تصریح کرد: تسهیلات بانکی نیز به متقاضیان (هکتاری ۲۰ میلیون تومان) اعطا می‌شود. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، زراعت چوب با استفاده از پساب کارخانه فولاد بوتیای ایرانیان در استان کرمان را یک کار شاخص در کشور دانست و عنوان کرد: در این منطقه ۱۳۰ هکتار کاملا فنی و اصولی درخت آکالیپتوس کاشت شده است که آبیاری آن به صورت قطره‌ای و از محل پساب شهر کرمان انجام می‌شود. 

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.