چهارشنبه26 ارديبهشت 1403     Wednesday, May 15, 2024
1400/01/14
کدخبر :45345
34
چاپ :

تمام اقشار جامعه در تولید، حفظ و ارتقا امنیت سهم دارند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: امنیت مقوله ای بین بخشی است که تک تک افراد جامعه و سازمان ها در تولید، حفظ و ارتقا آن سهم و نقش مهمی دارند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: امنیت مقوله ای بین بخشی است که تک تک افراد جامعه و سازمان ها در تولید، حفظ و ارتقا آن سهم و نقش مهمی دارند.

سرهنگ کوروش احمدیوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حوزه نظم و امنیت هیچ کس نمی تواند مدعی شود که هیچ نقشی و ارتباطی با این حوزه ندارد زیرا امنیت یک مقوله ای بین بخشی است که تک تک افراد جامعه و سازمان ها در تولید، حفظ و ارتقا آن  سهم و نقش مهمی دارند.

وی اظهار داشت: در واقع این باورپذیری برای  عموم، مسولیت پذیری را به دنبال دارد و بخشی از حوزه مسولیت پذیری خود کنترلی و دیگر کنترلی است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان داشت: پلیس انتظار دارد مردم نسبت به شناخت وضعیت، محیط ها و بسترهای بروز رفتارهای مجرمانه حساسیت بیشتری داشته باشند.

 سرهنگ احمدیوسفی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین این بسترها  که متاسفانه از درون و برون کشور مدیریت شده نیست  انتشار محتواهایی است که باور داشت های نسل جوان را  اعم از باورهای دینی ارزشی و ملی هدف قرار داده و  هجمه های دشمن به سمت تغییر این باور ها است بنابراین  داشتن سواد رسانه ای یک ضرورت است .

وی ادامه داد: یکی از شگردهای دشمنان در این فضا، خوشایندسازی محتوا و ذائقه سازی برای نسل جوان است و هدف از این کار جذب نیروی خودی و استفاده ابزاری از آن به عنوان سرباز دشمن در جنگ نرم  است.

سرهنگ احمدیوسفی عنوان کرد: مسئله دیگری که از مردم انتظار می رود مطالبه گری آنان برای حذف بسترهای وقوع جرم است زیرا بخشی از جرائم نیز به دلیل وضعیت های فیزیکی و جغرافیایی رخ می دهد؛ مانند پارکی که نور ندارد و جرائمی همچون سرقت و مزاحمت برای نوامیس در آن شکل می گیرد و آنچه که در این بخش مورد تاکید است شناسایی این تهدیدات و مطالبه گری از سازمان های متولی است.

معاون اجتماعی پلیس استان کرمان بیان داشت: همراهی با پلیس در زمینه شناسایی، دستگیری و برخورد با مجرمان یکی دیگر از انتظارات پلیس است که بایستی به عنوان یک فرهنگ برای افراد در سطح جامعه نهادینه سازی شود و متاسفانه باورهای غلط در گزارش ندادن رفتارهای مجرمانه باعث افزایش وقوع جرائم در جامعه خواهد شد و نظم، امنیت و آرامش عمومی را خدشه دار خواهد کرد.

 سرهنگ احمدیوسفی افزود: آنچه که برای پلیس حائز اهمیت است حفظ جان مردم است نه کسب منفعت و انتظار داریم مسیر دسترسی و دستگیری مجرمان توسط مردم تسهیل شود.

 وی گفت: برای کاهش جرائم در بخش دیگر کنترلی، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید است البته لازمه دیگر کنترلی خود کنترلی است و در حقیقت امر به معروف نیز موجب خود کنترلی و هم دیگر کنترلی خواهد شد.

سرهنگ احمدیوسفی تصریح کرد: مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم گیری برای اجرای فعالیت های تاثیر گذار در توسعه نظم و امنیت از انتظاراتی است که مردم از طریق همکاری با مراکز مشاوزه و مددکاری کلانتری ها و شورای معتمد پلیس در محلات با هدف حذف جرائم و کاهش اختلافات خانوادگی انجام می دهند.

 وی در پایان عنوان کرد: انضباط بخشی به اعضای خانواده، حیات بخشی به ارزش های مثبت جامعه، باور پذیری به اصل ناظریت خداوند متعال، نهادینه سازی باورها به عقوبت و پاداش اخروی، نظارت بر رفتار فرزندان مبتنی به ارزشهای دینی و اسلامی و تلاش برای رفع اختلافات افراد چه در محیط  زندگی و چه در محیط خانواده از طریق حکمیت های عادلانه بین آنان از موضوعات مهم و مشارکتی مردم با پلیس  برای توسعه نظم و امنیت است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.