چهارشنبه26 ارديبهشت 1403     Wednesday, May 15, 2024
1402/11/04
کدخبر :100382
1
چاپ :

استانداردسازی از برنامه های محوری دولت در حوزه سینما است

رییس سازمان سینمایی کشور گفت: درحوزه تولید محتوا،سالم‌سازی و استانداردسازی از بحث های مهم دولت در حوزه سینما است .

محمد خزاعی در آیین افتتاحیه سینما اطلس بم اظهارداشت: دولت مردمی آیت‌الله رییسی حداقل در حوزه توسعه زیرساخت ها به اذعان اهالی رسانه ، مردم و مسوولان نسبت به خیلی از محتوا و بحث های دیگر در سینما موفق تر عمل کرده است .

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی بیان کرد: زمانی که ریاست سازمان سینمایی را تحویل گرفتم ۵۷۰ سالن در سراسر کشور داشتیم و مقرر شده تا پایان دولت ، تعداد سالن ها به یک هزار سالن برسد یعنی ۴۳۰ سالن دیگر به ظرفیت زیرساخت فرهنگی کشور اضافه خواهد شد.
او ادامه داد: بعد از گذشت ۲ سال ، ۱۶۰ هزار صندلی به ظرفیت سینمایی کشور اضافه شد که ۱۱۰ هزار آن ها مربوط به به استان ها و شهرستان های کشور است .
رییس سازمان سینمایی کشور عنوان کرد: بالغ بر ۲۵۰ سالن تاکنون افتتاح شده و تجهیز دفاتر سینماها نیز اعمال می‌شود .

خزاعی با اشاره به تنوع ژانرها برای تمام سلایق در جشنواره فجر امسال توضیح داد: در جشنواره فجر امسال شاهد آثار زیادی در حوزه دفاع مقدس، اجتماعی، دینی، سینمای خانواده و کودک خواهیم بود.
وی گفت: مردم استقبال خوبی از سالن های سینما کردند و علی‌رغم تصور اینکه فکر می‌کردند سینما ورشکسته خواهد شد اما شاهد جان گرفتن سینما هستید.
رییس سازمان سینمایی کشور افزود: استقبال مردم از سینماها بعد از ایام کرونا و نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه، بی‌سابقه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه جشنواره فیلم فجر، تلاش خواهیم کرد تا فیلم احمد که درخصوص زلزله بم و گوشه ای از تلاش های مردم برای بازسازی این شهر ضبط شده ، در سینمای بم نیز به نمایش درآید.

قبل از وقوع زلزله سال ۸۲ ، ۲ سینما در این شهر وجود داشت که بر اثر این حادثه کاملا تخریب شدند که با گذشت ۲ دهه باغ شهر جهانی بم صاحب یک سینما با کمک بخش خصوصی و با ظرفیت ۲۰۰ نفر افتتاح شد .

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.