چهارشنبه19 ارديبهشت 1403     Wednesday, May 8, 2024
1402/09/23
کدخبر :98509
24
چاپ :

استاندار کرمان فرایند کار در حوزه امور اراضی اصلاح شود

استاندار کرمان گفت: در حوزه امور اراضی فرآیندها به گونه‌ای تعریف شده که همه اعم از شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و مردم ناراضی هستند لذا لازم است در این حوزه فرایندها اصلاح شود.

محمدمهدی فداکار در قرارگاه صدور اسناد و حفظ کاربری اراضی کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: با زمین خواری مخالف هستیم و آن را نمی پذیریم و ذره ای نمی خواهیم کار غیرقانونی انجام شود، اما فرآیند در واگذاری اراضی با نگاه راه افتادن کار باید باشد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی تاکید کرد: واگذاری زمین برای طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال تسهیل شود اما تاکید داریم که اگر زمین‌های واگذار شده بلاتکلیف هستند و کاری در آنها انجام نشده باید مجوز آن لغو شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید به این استان در حوزه تعیین تکلیف اراضی اختیار بدهیم، افزود: در حالی که به طور مثال در مرکز استان و شهر کرمان تمام امکانات و زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در محدوده ۳۰ کیلومتری آماده و علاقه سرمایه گذاری برای آن زیاد است، باید با تفویض اختیار واگذاری ها اصلاح شود.

وی بیان کرد: برای توسعه و سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی باید کار تسهیل شود، کشاورزان برای استفاده از برق خورشیدی برای چاه های خود آمادگی دارند که باید اجازه دهیم در حاشیه و یا محدوده اراضی زمین های کشاورزی پنل های خورشیدی نصب شود.

فداکار اظهار داشت: نباید بین دستگاه ها گروکشی شود، دستگاه های اجرایی کار مردم را تسهیل کنند و گیر در کار مردم نیندازند.

یک هزار پلاک از اراضی کشاورزی شمال کرمان رفع تداخل شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز گفت: در حوزه شمال استان ۵۰ هزار و ۹۳۶ هکتار اراضی کشاورزی در قالب ۹ هزار و ۶۰۰ پلاک داریم که ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی دارای تداخل است.

داود بیگلری افزود: رفع تداخلات شمال استان کرمان از سال ۹۴ آغاز و تا پایان آبان امسال ۹۷ هزار ۵۶۸ هکتار از اراضی شمال کرمان تعین تکلیف که شامل یک هزار پلاک می شود.

وی بیان کرد: بیش از ۴۵ هزار هکتار از اراضی در سال گذشته و در سال جاری بالغ بر ۴۸ هزار هکتار در اراضی ثبت ملی شده اما کرمان در حوزه عملکرد رفع تداخلات در سطح کشور رتبه ۳۱ را دارد که به دلیل مشکلات فنی و عقب ماندگی سالهای گذشته است.

صدور ۱۹۷ هزار سند مالکیت کشاورزی در کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان نیز گفت: برای ۷۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تاکنون ۱۹۷ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است.

سید مهدی هاشمی تاکید کرد: مقدمه صدور سند مالکیت اراضی رفع تداخل است و از ابتدای امسال کار در کمیسیون رفع تداخلات اراضی در شمال استان به خوبی پیش می رود، اما با وجود حجم اراضی و املاکی که وجود دارد، رفع تداخلات زمان‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: برای تسریع کار در رفع تداخلات باید نیروی انسانی در شهرهای استان کرمان تقویت شود تا وضعیت اراضی ملی و تصرفات ملی تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل منایع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار هکتار اراضی تصرفی که بیشتر در بخش باغی در شمال استان داریم که کشاورزان، این اراضی را تعیین تکلیف نکرده و حقوق دولت را پرداخت نکرده اند تا سند دریافت کنند.

علیرضا ابوالحسنی بیان کرد: برای تعیین تکلیف این اراضی باید بین مسئولان امور اراضی کشور و منابع طبیعی توافق نهایی انجام شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.