سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1402/09/21
کدخبر :98475
15
چاپ :

از افزایش ۴ برابری ظرفیت پارکینگ تا تامین پایدار زیرساخت‌های گلزار شهدای کرمان

مدیران خبرگزاری‌های استان با همراهی فرماندار کرمان از روند کارهای مربوط به کمیته عمرانی و ایمنی ستاد سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مجموعه پردیسان قائم و گلزار شهدای کرمان بازدید کردند.

در این بازدید که در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت صورت گرفت، اصحاب رسانه از روند احداث پارکینگ، نصب پست‌های برق، مخزن ذخیره آب، احداث سرویس‌های بهداشتی، اقدامات زیربنایی و ... بازدید کردند و در جریان آخرین اقدامات قرار گرفتند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، علی بابایی فرماندار کرمان در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه زیرساخت‌های مدنظر در گلزار شهدا و مجموعه پردیسان قائم از دو ماه قبل لیست شده و کار در حال اجراست.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم در زمینه ایمنی و از جمله آتش نشانی بیان کرد: ۱۸ شیر هیدرات در مجموعه پردیسان قائم کرمان نصب شده تا در مواقع آتش سوزی و تا رسیدن آتش نشانی، مورد استفاده قرار بگیرد و در مجموع همه مسائل ایمنی گلزار شهدا نیز احصا و ابلاغ شده است.

بابایی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل بعضا کارهایی مقطعی و مربوط به ایام شهادت انجام می‌شد، اظهار کرد: در سال جاری برنامه‌ریزی شد تا تامین برق پایدار مجموعه گلزار و مسیرهای منتهی به این منطقه و پردیسان انجام شود که در این راستا شبکه برق تقویت و چهار ترانس اصلی نصب شده و روشنایی کل معابر مجموعه پردیسان قائم تامین خوداهد شد.

فرماندار کرمان افزود: نزدیک به سه کیلومتر شبکه فشار متوسط و سه کیلومتر شبکه فشارضعیف برق در این منطقه اجرای و ۱۴۰۰ متر شبکه روشنایی در پارکینگ و مسیر معابر اجرای خواهد شد. ضمن اینکه با همکاری شهرداری نزدیک به  ۶۰۰ دستگاه چراغ LED در مسیرهای منتهی به گلزار تعویض می‌شود و قرار است همه معابر پردیسان روشن باشد.

وی با اشاره به هزینه کرد شش میلیارد تومان برای  پست برق و روشنایی معابر اظهار کرد: برای گازرسانی به مجموعه گلزار شهدای کرمان و موکب‌ها یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده و کار اساسی و دائمی است.

رئیس شورای تامین شهرستان کرمان با اشاره به تفکیک خیابان ورودی و خروجی به سمت گلزار شهدای کرمان از سمت چهارراه گنبد جبلیه گفت: امسال موکب‌ها نیز در مسیر رفت و برگشت، جدا تعبیه شده تا از ازدحام جلوگیری شود. ضمن اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ نفر برای استقرار موکب در سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از کل کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در ادامه بازدید خبرنگاران از آماده‌سازی پارکینگ مجاور گلزار شهدای کرمان بیان کرد: با آستان قدس رضوی توافق شده تا زمین مجاور دریاچه واقع در چهارراه جبلیه به مجموعه گلزار الحاق شود که براین اساس ۵۰ هزار متر مجوز سازمان موقافات برای پارکینگ اعطا شده و کار در حال اجراست و آسفالت خواهد شد.

بابایی با اشاره به اینکه ظرفیت پارکینگ مجاور گلزار شهدای کرمان ۱۷ هزار متر بود، بیان کرد: شهرداری کرمان نیز ۳۰ هزار متر دیگر فضای پارکینگ آماده کرده است.

فرماندار کرمان در پایان با اشاره به آماده‌سازی محل پارک سوار گفت: در مجاورت پارکینگ چهارراه جبلیه، خودروهای ون مستقر خواهد شد و زائران را به مجموعه گلزار منتقل می‌کنند و شهرداری کرمان تعهد کرده ۱۰۰ دستگاه ون تامین کند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.