چهارشنبه26 ارديبهشت 1403     Wednesday, May 15, 2024
1401/05/30
کدخبر :69417
19
چاپ :

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت بازارچه در شهرهای ملی صنایع‌دستی کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان با اشاره به طرح توسعه صنایع‌دستی این استان گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت بازارچه در شهرهای ملی صنایع‌دستی کرمان اختصاص یافت.

فریدون فعالی با اشاره به اینکه طرح مذکور جزو مصوبات سفر ریاست جمهور به استان کرمان بوده است افزود: بازارچه‌های ملی صنایع دستی در شهرهای کرمان، راور، راین، شهربابک و قلعه‌گنج ساخته می‌شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در ادامه از مرمت، بازسازی، تکمیل و تجهیز خانه تاریخی اوشیدری کرمان به عنوان بازارچه دائمی صنایع‌دستی که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری بود خبر داد و اظهار داشت: برای احداث این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از محل همین اعتبارات ۱۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد و تکمیل خانه‌های خلاق صنایع‌دستی استان کرمان اختصاص یافته که شهرستان‌های کرمان، بم، بردسیر، سیرجان و کهنوج مشمول این طرح می‌شوند.

فعالی تصریح کرد: خوشبختانه در سفر رییس جمهور به کرمان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه توسعه زیرساخت‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اختصاص یافت در حالی که در سفر دوره‌های قبلی ریاست جهموری به کرمان هیچ مصوبه‌ای پیشنهاد نشده بود.

پنجم اسفند سال گذشته بنا به تصمیم کمیته انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی در نشست پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی کشور، شهربابک در رشته فیروزه، راور در رشته قالی و قلعه‌گنج نیز به عنوان شهر حصیربافی انتخاب شدند.

همچنین شهر کرمان نیز به علت تنوع انواع صنایع دستی به عنوان شهر ملی صنایع دستی به تایید کمیته انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی رسید.

شهر راین (شهرستان کرمان) نیز به صورت مشروط و با فرصت ۶ ماهه برای تکمیل مستندات لازم در رشته چاقوسازی به عنوان شهر ملی صنایع دستی مشخص شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.