سه شنبه18 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 7, 2024
1402/09/18
کدخبر :98396
6
چاپ :

آغاز برداشت نوبرانه‌های گلخانه‌ای و جالیزی در عنبرآباد

مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد از آغاز برداشت بیش از ۱۰۰ هزار تن پیاز طرح استمرار و بادمجان گلخانه‌ای به در این شهرستان خبر داد.

ابوالحسن  پیرنیا سطح زیرکشت پیاز طرح استمرار در شهرستان عنبرآباد را ۲۱۱۸ هکتار اعلام کرد و گفت: برداشت پیاز طرح استمرار از نیمه اول آذرماه در این شهرستان آغاز شده و تا پایان اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی سطح زیرکشت پیاز طرح استمرار شهرستان عنبرآباد را ۲۱۱۸ هکتار با متوسط عملکرد ۵۳ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: برای برداشت هر هکتار محصول پیاز از ۷۵ تا ۸۰ نفر نیروی کار بومی استفاده می‌شود.

پیرنیا شرایط مطلوب اقلیمی در سال جاری را به همراه استفاده از بذر سالم و استاندارد و هم چنین تغذیه مناسب، در میزان برداشت محصول را موثر دانست و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از ۲۱۱۸ هکتار سطح زیرکشت پیاز بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول با کیفیت برداشت و به بازارهای هدف عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد از کشاورزان خواست تا نسبت به برداشت و عرضه به موقع محصول خود برنامه‌ریزی کنند و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت پیاز مناسب است لذا کشاورزان باید نسبت به برداشت منظم، مداوم و عرضه به بازارهای مصرف اقدام کنند تا با مشکل انباشته شدن محصول، عرضه بیش از تقاضا و کسادی بازار در روزهای پایانی روبرو نشویم.   

 برداشت ۷۲۰۰ تُن محصول بادمجان گلخانه‌ای

 وی هم چنین سطح زیرکشت محصول بادمجان گلخانه‌ای در شهرستان عنبرآباد  را ۶۰ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۷۲۰۰ تن محصول بادمجان برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود . 

مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد بیان کرد: برداشت این محصول همه ساله از اواسط آبان ماه آغاز شده و تا پایان خرداد ماه سال آینده ادامه دارد.

پیرنیا ارقام بادمجان گلخانه‌ای را قلمی، دلمه‌ای و لامپی عنوان کرد که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.