شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1401/12/11
کدخبر :81859
5
چاپ :

گرانی لوازم یدکی عاملی در تصادف خودروهای سنگین

رئیس پلیس راهور فراجا گرانی قطعات و لوازم یدکی و فشار کار را عمده دلایل در تصادفات خودروهای سنگین به خصوص اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: گرانی لوازم یدکی منجر به تعمیر قطعات به جای تعویض آن می‌شود.




 

سردار کمال هادیانفر تصادف خودروهای حمل و نقل عمومی را یکی از دغدغه های پلیس عنوان کرد و افزود: البته میزان تصادف ناوگان عمومی زیر یک درصد
است اما به دلیل جابه جایی تعداد و جمعیت زیاد مسافر همین عدد نیز برای ما عدد زیادی است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی گفت: عمده مشکل رانندگان اتوبوس فشار کاری و گرانی وسایل و قطعات است که قطعات معیوب در اتوبوس به جای تعویض مورد تعمیر قرار می گیرند که بیشتر در تریلی و اتوبوس‌ها دیده می شود و همین عاملی مهم در تصادفات خودروهای سنگین محسوب می شود..

رئیس پلیس راهور فراجا این مسئله را تهدیدی برای جان راننده و جان مسافران دانست و ادامه داد: امیدواریم وزارت صنعت ، معدن و تجارت شرایطی را به وجود بیاورد که این دست از وسائل نقلیه بتوانند با هزینه کمتر قطعات یدکی را تامین و تعویض کنند.

معاینه فنی اتوبوس‌ها برای هر بار مسافرکشی

سردار هادیانفر همچنین به اجرای طرح انجام معاینه فنی برای هر بار مسافرکشی اتوبوس ها اشاره کرد و گفت: آنچه اکنون ابلاغ کردیم و در دست اجرا است و در پایانه های سطح شهر تهران قابل رویت است، هر اتوبوسی که برای مسافرگیری آماده می شود باید معاینه و بازدید فنی توسط افسر فنی مستقر در پایانه ها داشته باشد.

وی دریافت مجوز تردد را منوط به این معاینه فنی دانست و افزود: در صورت تایید فنی، سامانه برای دریافت برگه تردد و مسافرگیری اتوبوس باز می‌شود.

رئیس پلیس راهور این تایید فنی را مجزا از معاینه دوره ای عنوان کرد و اظهار داشت: معاینه فنی دوره ای که مربوط به حضور در مرکز فنی از جهت شاسی و آلایندگی و مواردی از این قبیل انجام می شود در جای خود محفوظ است.

به گفته سردار هادیان فر، به وزارت راه و شهرسازی و سازمان پایانه ها و شهرداری ها ابلاغ شد که به همراه پلیس بازدیدهایی را از ناوگان حمل و نقل عمومی به طور مستمر داشته باشند و تاکید شده رانندگان به طور ویژه معاینه فنی را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به فشار کاری بر رانندگان افزود: تمامی کنترل ها بر فعالیت و ساعت کار رانندگان در حال انجام است که حداکثر ۹ ساعت کاری برای آنان در ۲۴ ساعت تعیین شد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از سامانه سپهر هم برای کنترل رانندگان استفاده می شود و طول مسیر، حرکت مبدا تا مقصد و میزان سرعت آنها به طور مستمر در سیستم پلیس در حال پایش است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.