يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/12/01
کدخبر :81270
26
چاپ :

کشف فساد در دستگاه‌های اداری استان کرمان

بازرس کل استان کرمان گفت:در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۱۴ نفرازکارکنان و مدیران اجرایی که فساداداری داشته‌اندراشناسایی وبه دستگاه قضایی معرفی کرده ‌که منجر به بازداشت وحبس‌های طولانی مدت برای این افرادشده است.




 

احمد آبیار بازرس کل استان کرمان در جمع خبرنگاران از رسیدگی سازمان بازرسی استان به 5 هزار شکوائیه مردمی علیه دستگاه‌های اداری و گزارشات فساد در 10 ماهه سال
جاری خبر داد و اظهار داشت: بازرسی کل استان کرمان در 10 ماهه سال جاری 114 نفر از کارکنان و مدیران اجرایی که فساد اداری داشته‌اند را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کرده است.

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده منجر به بازداشت و حبس‌های طولانی مدت برای این افراد شده است، گفت: بیشترین سوء جریان‌های دستگاه‌های اداری، اهمال و سهل‌انگاری در انجام وظیفه بوده است.

بازرس کل استان کرمان با اشاره به اینکه در این راستا تاکنون میلیاردها ریال مورد اختلاس به بیت‌المال مسترد شده است، افزود: 13 نفر نیز که فرار مالیاتی در سطح کلان داشته‌اند شناسایی و به مرجع قضایی و سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: در مجموع میزان وجوه شناسایی شده و یا برگشتی به دولت توسط سازمان بازرسی در 10 ماهه سال جاری، هشت هزار و 335 میلیارد و 784 میلیون و 580 هزار و 635  ریال بوده است.

آبیار ادامه داد: بازرسی کل استان کرمان در سال 1401 با شجاعت و قاطعیت از حقوق بیت المال و مردم دفاع کرده و ضمن حمایت و دفاع از مدیران و کارکنان پاکدست و مومن که اکثریت کارکنان و مدیران صالح و سالم هستند، با سوء جریانات در سیستم اداری مبارزه کرده است.

وی افزود: بازرسی کل استان کرمان با افرادی که مرتکب فساد شده‌اند نیز بدون توجه به پست و مقام و وابستگی سیاسی و جناحی آنان برخورد قانونی انجام داده و مصمم‌تر از گذشته این راه را ادامه خواهد داد.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های مقامات ارشد قضایی استان کرمان، یادآور شد: از دیگر اقدامات سازمان بازرسی کل استان کرمان، مشارکت جدی و فعال در شوراهای حمایت از سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید، رصد عملکرد دستگاه مرتبط با سرمایه‌گذاری مانند بانک‌ها و ادارات صمت و غیره، شورای حفظ حقوق بیت المال و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران است که خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی مابین دستگاه قضایی و سازمان بازرسی وجود دارد.

بازرس کل استان کرمان افزود: با هماهنگی و موافقت مدیران ارشد دستگاه قضایی در آینده اطلاعات بیشتری از بعضی از پرونده‌های خاص و افراد خاص به استحضار عموم خواهد رسید.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.