سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/09/08
کدخبر :75498
8
چاپ :

هتل، رستوران و خوراکی‌ها همچنان رتبه‌دار تورم در کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: «براساس نتایج مرکز آمار ایران، نرخ تورم نقطه‌ای استان کرمان در آبان‌ماه ۴۷,۵ درصد اعلام شده است که نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد رشد داشته است».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، جعفر رودری افزود: «بیشترین نرخ تورم در استان مربوط به گروه هتل و رستوران برابر ۷۸.۴ درصد و گروه عمدۀ خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها برابر ۶۲.۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۲.۳ درصد رشد صعودی داشته است».

وی ادامه داد: «نرخ تورم کل کشور در آبان‌ماه ۴۴ درصد است که استان کرمان ۳.۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است».

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه منظور از نرخ تورم، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است، خاطرنشان کرد: «این تغییر در استان کرمان ۱.۳ درصد رشد صعودی داشته است و نرخ تورم آبان‌ماه در نقاط شهری، ۴۵.۷ درصد و نقاط روستایی، ۵۱.۹ درصد است که نسبت به ماه گذشته به ترتیب ۱ و ۲ درصد افزایش داشته است».

وی یادآور شد: «براساس نتایج مرکز آمار، نرخ تورم در نقاط شهری و روستایی کشور ۴۳.۳ و ۴۷.۴ درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب یک و ۱.۲ درصد دارای رشد افزایشی بوده است»

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.