جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1400/05/10
کدخبر :52647
55
چاپ :

میانگین سن بستری های کرونایی در کرمان ۴۵ سال است

میانگین سن بستری های کرونایی در کرمان ۴۵ سال است/ مردم واکسن بزنند

استاندار کرمان گفت: سن بستری ها در پیک کنونی بیماری پایین آمده و میانگین بستری ها ۴۵ سال است در حالی که در پیک گذشته بالای ۶۰ سال بود و علت این مسئله واکسیناسیون است و سالمندان که واکسن زده اند، کمتر بستری شده لذا از مردم خواهش می کنیم واکسن بزنند تا از این دوره عبور کنیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، دکتر"علی زینی وند" در نود و دومین جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: ارتش و ناجا آمادگی استقرار بیمارستان صحرائی در استان کرمان را دارند و تا این لحظه نیازی به بمیارستان صحرایی نیست اما آمادگی داریم.

وی افزود: در استان کرمان کمبود تجهیزات و امکانات نداریم ضمن اینکه ظرفیت های موجود را باید بالا ببریم و بیمارستان های نظامی نیز آماده هستند.

زینی وند تصریح کرد: اتفاق غافلگیرکننده ای در استان کرمان در بحث بیماری کرونا نداریم، بلکه به تناسب جمعیت و گستردگی، کرمان یکی از استان های موفق به لحاظ مدیریت کروناست.

استاندار کرمان بیان کرد: در یک هفته اخیر تعداد بیماران بستری ما در مرز ۱۶۰۰ مانده و هنوز ظرفیت ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت دیگر داریم و امیدواریم روند ابتلا رو به افول برود.

وی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی با جدیت در حال اجراست و باید ادامه یابد، اظهار کرد: ۷۰ میلیارد تومان از رییس جمهور برای پنج دانشگاه علوم پزشکی کرمان تقاضا کردیم که موافقت شده و اگر این عدد به دانشگاه های علوم پزشکی تزریق شود، کمک خیلی خوبی است و فقط منتظر دستور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور است.

زینی وند با اشاره به اینکه امکانات استان تقسیم بندی شده و در بازگشایی مکان های جدید فعلا اجازه نمی دهیم تا ببینیم تا هفته آینده وضعیت چه می شود، تصریح کرد: اجازه برگزاری مراسم آزاد عروسی را ندادیم و با شرایط و محدودیت ها به تالارهای دارای شرایط اجازه دادیم زیرا با توجه به نزدیکی ماه محرم و صفر، مردم در باغ ها مراسم می گرفتند.

وی در ادامه بیان کرد: سن بستری ها در پیک کنونی بیماری پایین آمده و میانگین بستری ها ۴۵ سال است در حالی که در پیک گذشته بالای ۶۰ سال بود و علت این مسئله واکسیناسیون است و از مردم خواهش می کنیم واکسن بزنند تا از این دوره عبور کنیم.

استاندار کرمان گفت: برای واکسیناسیون نیروی انتظامی، قضات و خبرنگاران مجوز صادر شده و باید با سرعت کار دنبال شود و درخواست داریم مردم برای واکسیناسیون، تعویض پلاک و ... بدون نوبت مراجعه نکنند.

برچسب ها : استاندار کرمان

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.