سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/07/27
کدخبر :71797
16
چاپ :

مسائل اقتصادی در بسیاری از مناطق استان مانع اصلی ازدواج نیست

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: «در بسیاری از شهرستان‌های استان به‌خصوص شهرستان‌های صنعتی، مباحث اقتصادی و اشتغال در اولویت‌های چهارم و پنجم برای کاهش ازدواج ذکر شده است.






 

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، میثم پاریزی در نشست مشترک شورای ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شهربابک با بیان اینکه در شهربابک میل به تجرد نسبت به میانگین استان بیشتر است، افزود: «برای رفع این دغدغه در شهرستان‌ها، باید کارگروه تخصصی ایجاد و با استفاده از نگاه کارشناسی دقیق و بهره‌مندی از ظرفیت افراد صاحب نظر و موثر تصمیم‌های اقتضایی گرفته شود».

وی ادامه داد: «مجمع خیران ازدواج شهرستان‌ها نیز باید راه‌اندازی شود تا به واسطۀ آن، شرایط ازدواج برای افرادی که در سن ازدواج قرار دارند مهیا شود».

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره به منظور ازدواج آگاهانه، بیان کرد: «طبق آمار، شهربابک جزو شهرستان‌هایی است که نیاز به دفاتر و مراکز مشاوره بیشتر در آن احساس می‌شود».

وی به ساماندهی امور جوانان اشاره کرد و گفت: «شورای عالی جوانان کشور به ریاست رئیس‌جمهور و دبیری وزیر ورزش و جوانان فعال است که اخیرا وارد ساختار جدیدی شده و دبیرخانه شورای عالی جوانان زیر نظر نهاد ریاست‌جمهوری شکل گرفته است».

پاریزی با اشاره به اینکه جمعیت جوان استان یک فرصت بسیار استثنایی و یک محرک در همۀ دنیاست، ادامه داد: «جمعیت بین ۱۸ تا ۳۴ سال ۳۰ درصد جمعیت استان کرمان را تشکیل می‌دهد».

وی یادآور شد: «با توجه به دستورالعمل وزیر کشور، کمیته سامان ازدواج در همۀ شهرستان‌ها تشکیل و فرمانداران به عنوان رئیس این کمیته انتخاب می‌شوند تا بتوانند متناسب با ظرفیت دستگاه‌ها یک سری اقدامات عملیاتی در این بخش صورت گیرد».

پاریزی با بیان اینکه ظرفیت اشتغال در شهربابک نسبت به جنوب و شرق استان بهتر است، افزود: «هر شهرستان باید متناسب با موقعیت خود یک کارگروه مشترک برای نیازسنجی شغلی راه‌اندازی کند زیرا در آینده بحث شغل در کشور تعاریف جدیدی خواهد داشت؛ به عنوان مثال نمی‌توانیم منکر این شویم که کسب و کارهای اینترنتی جایگزین فروشگاه‌ها می‌شوند».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.