يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/12/22
کدخبر :82271
7
چاپ :

محدودیت واردات تلفن‌های همراه بالاتر از ۶۰۰ دلار رفع شود

وزارت صمت در مکاتبه‌ای با بانک مرکزی، ۵ پیشنهاد جدید خود مبنی بر تنظیم بازار تلفن همراه و تبلت را اعلام کرد.

 


در یکی از این پیشنهاد‌ها مدیرکل دفتر صنایع، لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت پیشنهاد حذف محدودیت واردات گوشی‌های تلفن همراه با ارزش بالاتر از ۶۰۰ دلار صرفاً از محل صادرات
خود و ایجاد امکان خرید برای این مدل گوشی‌ها در تالار دوم را مطرح کرده است.
محسن شکراللهی در این نامه تاکید کرده است که این پیشنهادها در راستای تنظیم بازار به دلیل تأثیرات جدی ضوابط ایجاد شده برای واردات گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار بر قیمت
کالا، از بین رفتن نظم قیمت‌گذاری در بازار، عدم شفافیت خرید و فروش ارز صادراتی به دلیل عدم همسویی تجارت و عدم شفافیت نرخ ارز کالا از محل صادرات خود، مطرح شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از مهر،  محسن شکراللهی مدیرکل دفتر صنایع، لوازم‌خانگی و اداری در نامه‌ای به احمدی سرپرست معاونت مقررات و برنامه‌ریزی بانک مرکزی، ۵ پیشنهاد جدید وزارت صمت را برای تنظیم بازار تلفن همراه و تبلت اعلام کرد.

در این مکاتبه آمده است: پیرو ضوابط ایجاد شده در خصوص واردات گوشی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار تحت تعرفۀ ۸۵۱۷۱۳۹۰ (گوشی هوشمند) و تأثیرات جدی آن بر قیمت کالا، از بین رفتن نظم قیمت‌گذاری در بازار، عدم شفافیت خرید و فروش ارز صادراتی به دلیل عدم همسویی تجارت (واردکننده با صادرکننده) و عدم شفافیت نرخ ارز کالا از محل صادرات خود، لذا با توجه به موارد فوق‌الذکر، خواهشمند است دستور فرمایید پیشنهادات ذیل در راستای تنظیم بازار به نحو مقتضی انجام پذیرد:

۱-  حذف محدودیت واردات گوشی‌های تلفن همراه با ارزش بالاتر از ۶۰۰ دلار صرفاً از محل صادرات خود و ایجاد امکان خرید برای این مدل گوشی‌ها در تالار دوم.

۲-  در نظر گرفتن سابقۀ واردات گوشی تلفن همراه به صورت میانگین ۲ سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برای سال آتی.

۳-  انجام طبقه‌بندی تخصصی واردکنندگان گوشی تلفن همراه و تبلت.

۴-  در نظر گرفتن سابقۀ واردات تبلت به میزان ۴ برابر مجموع سابقۀ دو سال آخر.

۵-  شمولیت بررسی سابقۀ واردات برای تأمین ارز از محل صادرات خود در کالای تلفن همراه.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.