جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1401/07/25
کدخبر :71772
19
چاپ :

غیرفعال بودن ۳۵ محدوده و معدن به دلیل مشکلات زیرساختی در جنوب کرمان

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان با ابراز تاسف از غیرفعال بودن ۳۵ محدوده و معدن به دلیل عدم وجود زیرساخت های مورد نیاز در این منطقه خبرداد.



به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، مسلم مروجی فرد با اشاره به ظرفیت های معدنی در ایجاد اشتغال  و تحول اقتصادی از نبود زیرساخت های مورد نیاز  انتقاد کرد و گفت: مشکلات معادن و صنایع معدنی در جنوب کرمان باعث عدم بهره برداری از ۳۵ محدوده و معدن  شده که جای نگرانی دارد.

وی عدم وجود زیرساخت ها را بزرگترین مشکل فراروی و توسعه معادن و صنایع معدنی جنوب کرمان عنوان کرد و افزود: راکد شدن و غیرفعال ماندن برخی از محدوده ها و صنایع معدنی به دلیل همین مشکلات زیرساختی است.
 
مروجی حوزه معادن مس، کروم و سنگ های ساختمانی را در جنوب کرمان منحصربفرد دانست و  اظهار کرد: در جنوب کرمان ۸۹ پروانه بهره برداری معدن صادر شده که ۵۴ معدن فعال و ۳۵ عدد از این پروانه های بهره برداری غیر فعال هستند و در کنار این ۵۴ معدن فعال ۵۵ مجوز صنایع معدنی صادر شده که اقدام کم نظیری در جنوب کرمان محسوب می شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان حذف بروکراسی اداری را مشوق سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته عنوان کرد و گفت: توسط این اداره کل اقدامات کم نظیری با حذف بروکراسی اداری برای جذب و تشویق سرمایه گذار انجام شده اما برخی مشکلات زیرساختی و عدم همکاری و همراهی برخی از دستگاه ها سبب دلسردی سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در جنوب کرمان می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: برای خروج منطقه جنوب کرمان از محرومیت باید نگاه و توجه به این منطقه در رابطه با ایجاد زیرساخت ها تغییر نماید.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.