شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1400/05/12
کدخبر :52784
45
چاپ :

حفر گور دسته‌جمعی در کرمان کذب است

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان درباره‌ی تصاویری که با عنوان گور دسته‌جمعی در کرمان به‌خاطر حاد شدن شرایط کرونا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گفت: «این موضوع را به‌طور کامل تکذیب می‌کنیم».

امیرمداح با بیان اینکه روند دفن اموات در شهر کرمان به‌طور عادی و استاندارد در حال انجام است، درباره‌ی تصاویر دفن اموات به ‌صورت طولی که منتشر شده است نیز اظهار کرد: «این موضوع به‌دلیل استفاده بیش‌تر از فضای موجود بوده و روند دفن نیز، همیشه به همین شیوه بوده که ابتدا کانال حفر می‌شود، سپس بلوک‌گذاری شده و آماده‌ی دفن می‌شود و آن چیزی که در تصاویر دیده می‌شود، اجرای همین روند است».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان,«قبل از شیوع کرونا، میانگین دفن اموات در شهر کرمان روزانه هشت تا 10 نفر بوده است که در حال حاضر و با وجود مرگ‌ومیرهای کرونا، میانگین دفن روزانه‌ی اموات در شهر کرمان به حدود 20 نفر رسیده است».
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان: «با برطرف شدن مشکل بهره‌برداری از آرامستان جدید، «بهشت کریمان» در هفته‌ی جاری به بهره‌برداری می‌رسد».

رامین امیرمداح با بیان اینکه با وجود آماده‌سازی آرامستان جدید برای افتتاح، بهره‌برداری از آن به‌دلیل مشکلات پیش‌آمده اداری، به تعویق افتاده بود، ادامه داد: «به همین منظور، در روزهای اخیر و تا زمان برطرف شدن مشکل، نقاطی در آرامستان فعلی برای دفن اموات در نظر گرفته شد اما مشکل زمین معوض تحویلی به قرارگاه فرماندهی جنوب‌شرق ارتش حل شده و ظرف دوسه روز آینده، تدفین در آرامستان جدید آغاز می‌شود».

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان یادآور شد: «تمام تلاش‌مان را کردیم که برای دفن اموات، تعرضی به جنگل و درختان صورت نگیرد و تا به حال نیز هیچ درختی برای دفن اموات قطع نشده است».

وی بیان کرد: «از سال گذشته تا امروز، از فضای پیرامونی پردیسان قائم(عج) و از فضای بین درختان در پهنه‌های آرامستان برای دفن اموات استفاده شده و تمام تلاش ما بر این بوده که فضای پردیسان قائم(عج) آسیب نبیند».

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان درخصوص انتشار تصاویری با عنوان «گور دسته‌جمعی در کرمان» به‌خاطر حاد شدن شرایط کرونا، گفت: «این موضوع را به‌طور کامل تکذیب می‌کنیم و روند دفن اموات در شهر کرمان به‌طور عادی و استاندارد در حال انجام است».

امیرمداح تاکید کرد: «فرایند دفن کلیه‌ی اموات به‌صورت کاملا استاندارد و طبق ضوابط و دستورالعمل‌های موجود و با نظارت روزانه ناظران در حال انجام است».

وی همچنین با اشاره به تصاویر دفن اموات به‌صورت طولی در تصاویری که منتشر شد، گفت: «این موضوع به‌دلیل استفاده‌ی بیش‌تر از فضای موجود بوده و هیچ مورد جدیدی نیست».

امیرمداح خاطرنشان کرد: «طی روزهای اخیر به هیچ‌وجه پهنه‌ی جدیدی به آرامستان فعلی اضافه نشده و در مکانی که تصویر آن منتشر شده، سنوات قبل هم تعدادی دفن شده‌اند و تدفین اموات در روزهای گذشته در مجاورت آن‌ها انجام شده است».

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: «روند دفن همیشه به همین شیوه بوده، ابتدا کانال حفر می‌شود، سپس بلوک‌گذاری شده و آماده‌ی دفن می‌شود و آن چیزی که در تصاویر دیده می‌شود، اجرای همین روند است».

امیرمداح، ضمن تشکر از پیگیری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها درخصوص مشکلات و مخاطرات احتمالی بر اثر تکمیل ظرفیت آرامستان فعلی، گفت: «پیگیری رسانه‌ها موجب تسریع در روند آماده‌سازی و رفع مشکل بهره‌برداری از آرامستان جدید شد که از همکاری رسانه‌های همیشه در صحنه و آگاه شهر کرمان تشکر می‌کنیم».

وی اضافه کرد: «از تمام دستگاه‌های اداری و اجرایی، نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی، به‌ویژه استانداری و ارتش که در رفع مشکل، همکاری و مساعدت داشتند نیز تشکر می‌کنیم.».

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان یادآور شد: «با تعامل صورت گرفته و هماهنگی دستگاه‌های مختلف، آرامستان جدید شهر کرمان (بهشت کریمان) با ظرفیت 5000 محل دفن، طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد». 


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.