يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/11/30
کدخبر :81255
5
چاپ :

حدود هشت هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی کرمان در نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند

مدیرکل بهزیستی کرمان با بیان اینکه تاکنون حدود هشت هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی این استان در سامانه نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اندگفت:اطلاع‌رسانی به منظورنام نویسی سایرمددجویان دراین طرح ادامه داد.





 


علیرضا وحیدزاده افزود: مددجویان بهزیستی به منظور صاحب مسکن شدن در سامانه نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند و برای طی شدن این فرایند باید راه و شهرسازی و بنیاد مسکن زمین لازم را در اختیار این طرح بگذارند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر امسال ۸۵ واحد مددجویی از پروژه های قبلی بهزیستی در استان کرمان افتتاح و واگذار شد، بیان کرد: بخشی از این واحدهای مددجویی با کمک هزینه بهزیستی و بخشی نیز با تسهیلات که مددجویان دریافت کرده بودند، کامل شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان کمک هزینه بلاعوض ساخت مسکن به جامعه مددجویی بهزیستی تصریح کرد: این مبلغ برای خانواده‌ای دارای ۲ فرزند معلول به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

وحیدزاده با اشاره به همکاری بهزیستی با بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان در راستای ساخت مسکن برای مددجویان تاکید کرد: دفتر ساخت مسکن مجموعه بهزیستی استان کرمان به صورت جدی پیگیر موضوع مسکن دار شدن جامعه هدف مددجویان این نهاد است.

حضور خیران در حوزه مسکن

وی بیان کرد: همیشه خیران در سیستم بهزیستی کرمان فعال هستند و خیریه‌های بسیار بزرگی نیز در این استان وجود دارد و باید بدانیم که اگر این خیران در کنار ما نبودند بهزیستی نمی‌توانست در این سطح خدمات ارائه دهد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: هم‌اینک بیش از ۹۵ درصد از فعالیت‌هایمان در بهزیستی به همین موسسات خیریه که خیران آنها را اداره می‌کنند واگذار شده است.

وی ادامه داد: سه سال خشکسالی پی درپی در کرمان موجب شد محصول پسته شمال این استان کم شود و در این راستا بخشی از خیرانمان که به مجموعه بهزیستی کمک می‌کردند را از دست دادیم.

وحیدزاده بیان کرد: در حوزه ساخت مسکن تشکلات و افرادی را در استان کرمان داریم که به صورت موردی وارد حوزه ساخت مسکن شده و با بهزیستی همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: خیران در حوزه ساخت مسکن گاهی قطعه زمینی واگذار می‌کنند یا بخشی از هزینه‌های ساخت یک مسکن را متقبل می‌شوند اما این موضوع موردی است و نمی‌توان به عنوان برنامه ساخت مسکن از سوی خیران روی آن حساب کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: اگر شرایط اقتصادی متفاوت شود خیران منسجم‌تر وارد بحث ساخت و ساز مسکن مددجویی می‌شوند زیرا در این شرایط اقتصادی بخشی از کمک‌های خیران کاهش پیدا کرده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.