يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/12/01
کدخبر :81268
5
چاپ :

جشنواره قرآنی مدهامتان برای ششمین سال متوالی در شهرستان انار برگزار می‌شود

فرماندار انار نسبت به حمایت همه جانبه این شهرستان از میزبانی رویداد قرآنی بچه های مسجد اعلام آمادگی کرد.



 

محسن صالحی در نشست اعضای ستاد برگزاری مرحله استانی هفدهمین جشنواره قرآنی "مدهامتان" شناخت ذائقه نسل جوان برای انتقال مفاهیم قرآن کریم را حائز
اهمیت دانست و توجه به ترجمه و تفسیر قرآن کریم را راضروری خواند و اظهار کرد: متأسفانه آنگونه که باید، از ظرفیت های قرآن کریم استفاده نکردیم.
به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه گرفتاری جامعه زمانی شروع می شود که ارزش ها تبدیل به ضد ارزش شود و بالعکس؛ افزود: ما در فضای مجازی نسبت به دشمن عقب افتادیم.

همچنین حجت الاسلام مصطفی گرجی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان انار به عنوان شهر دارالقرآن در چند سال اخیر، مرحله استانی مسابقات قرآن بچه های مسجد با عنوان «مدهامتان» را میزبانی می کند؛ از مجموعه ادارات و نهادهای این شهرستان و آستان مقدس امامزاده محمدصالح علیه السلام انار قدردانی کرد.

وی اهمیت استفاده از قالب هنرهای دینی و مذهبی برای انتقال مفاهیم در دنیای امروز را مورد تأکید قرار داد و گفت: هر زمانه ای ابزار خود را نیاز دارد و ما باید در حوزه دین و فرهنگ و هنرهای دینی بیش از این کار کنیم.

گرجی با اشاره به اینکه باید با دنیای امروز، مفاهمه داشت و برای این منظور از قالب های خوب جهت ایجاد انگیزه استفاده کرد؛ افزود: اخیراً بخش قصه گویی قرآنی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این مسابقات اضافه شده است.

سیدحسین جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان انار هم میزبانی از این مسابقات را از سال ۱۳۹۶ مایه خیر و برکت برای شهرستان دانست و افزود: انار برای ششمین دوره میزبان این مسابقات است.

مرحله استانی هفدهمین دوره جشنواره قرآنی "مدهامتان" ۱۷ تا ۱۹ اسفندماه امسال به مناسبت نیمه شعبان و سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، در شهرستان انار برگزار می شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.