سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/09/06
کدخبر :75447
9
چاپ :

تخصیص 1000 میلیارد تومان برای رفع تنش آبی کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: «استان کرمان چند پروژه در ظرفیت بودجه ۱۴۰۱ دارد که مدیران باید آن را پیگیری کنند و دو مورد از این طرح‌ها در حوزۀ تامین آب است».


به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، جعفر رودری افزود: «از محل بند ز تبصرۀ ۱۹ قانون بودجه، میزان یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه با مجوز مقام معظم رهبری برای ۸۶ طرح عمرانی کشور پرداخت می‌شود که دو مورد از این طرح‌ها ازجمله طرح آبرسانی به شهر کرمان مربوط به این استان است».

وی یادآور شد: «همچنین یکهزار میلیارد تومان برای تنش آبی کشور به اداره‌کل آب و فاضلاب استان کرمان اختصاص یافته که امیدوارم با وجود پیگیری‌ها، تخصیص لازم را به استان داشته باشیم».

 رودری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان گزارشی از وضعیت تخصیص اعتبارات استان ارائه کرد و گفت: «براساس آخرین ابلاغ اعتبارات هزینه‌ای استان کرمان یکهزار و ۲۶۴ میلیارد تومان بوده که به ۳۲ دستگاه مشمول این استان ۸۴۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است».

وی ادامه داد: «در مجموع ۶۶.۷ درصد اعتبارات استان تخصیص یافته که در این زمینه حتی یک درصد از برنامۀ زمان‌بندی پیش هستیم».

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان در ادامه اظهار کرد: «۲۶ میلیارد تومان برای جبران خسارت و هزینۀ سیل به استان کرمان ابلاغ شد که این ابلاغ در قالب تخصیص اعتبارات سیل و تنخواه پرداخت شده است، با توجه به این‌که هزینۀ این دو سرفصل متفاوت هستند، مشکلاتی برای دستگاه‌ها ایجاد کرده است».

وی گفت: «بخشی از ابلاغ تخصیص اعتبارات سیل در قالب هزینۀ کمک‌معیشتی منازل ابلاغ شده که ماهیت با هزینۀ آن متفاوت است و حتی دستگاه‌های متولی آن نیز فرق می‌کند».

رودری تاکید کرد: «سرفصل اعتبارات از تهران پیگیری و اصلاح می‌شود اما برخی دستگاه‌ها این اعتبارات را در قالب ماموریت به پرسنل خودشان پرداخت کردند که پرداختی‌ها در این حوزه جزو خسارت سیل محسوب نمی‌شود لذا به این دستگاه‌ها تذکر جدی داده شد».

وی افزود: «موافقت‌نامه‌های استان کرمان ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده اما مدیران شهرستانی بایستی توجیه شوند زیرا برخی از مصوبات آنان در سطح استان با مخالفت روبهرو می‌شود».

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان همچنین گفت: «۲۶ دستگاه اجرایی برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری استان کرمان تاثیرگذار هستند که ضروری است که در این زمینه همکاری لازم به عمل آید».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.