سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/08/18
کدخبر :74555
5
چاپ :

بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان اتباع بیگانه هستند

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان، اتباع بیگانه هستند، گفت: تعداد زیادی از این اتباع به صورت غیرمجاز وارد کشور شدند.




 

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، محمدمهدی فداکار در شورای راهبردی تصادفات استان کرمان که با حضور سردار مومنی، فرماندهی پلیس راه کشور و حمیدرضا شهرکی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: راه‌های استان خیلی طولانی است و حمل و نقل بارهای معدنی در استان دردسر ساز شده است.

وی با بیان اینکه وجود ماشین‌آلات سنگین برای جابه‌جایی مواد معدنی جاده را تخریب می‌کند و تلفات هم داریم، گفت: حمل بار در فصل کشاورزی نیز یک موضوع مهم است که محصولات کشاورزی از جنوب استان کرمان را به مرکز کشور جابه‌جا می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های ما در جاده‌های استان کرمان عدم وجود علائم ایمنی است، بیان کرد: جاده سیرجان به باغین در هر دو طرف شیب دارد و متاسفانه تعداد دوربین‌ها هم در جاده‌ها کم است.

وی با بیان اینکه مسافت راه‌های روستایی استان بسیار زیاد است و متاسفانه تعداد تصادفات جاده‌ای در روستا و تلفات ناشی از حوادث زیاد است، افزود: عدم بهره‌برداری از پل ورودی شهر انار به دلیل عدم نصب علائم ایمنی است که امیدواریم به‌زودی نصب و افتتاح شود.

فداکار با اشاره به اینکه بیش از 10 درصد جمعیت استان کرمان، اتباع بیگانه هستند، گفت: این جمعیت به استان کرمان تحمیل شده که عمدتاً در شهرهای شمالی زندگی می‌کنند و تعداد زیادی از آنها به صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند.

وی با اشاره به تردد خودروهای شوتی و قاچاق انسان در جاده‌های استان، بیان کرد: غالب این خودروها تخلفات حادثه ساز در جاده‌ها دارند که آمار تصادفات و تلفات استان را بالا برده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه نیاز است یک برنامه ویژه برای کاهش آمار تصادفات در استان ارائه شود، افزود: حتماً از شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی استان هم کمک خواهیم گرفت اما این اعتبارات کافی نیست و حتماً نیازمند کمک و اعتبارات در سطح ملی هستیم.

اعتبارات برای رفع نیازهای جاده‌های کشور کم است

حمیدرضا شهرکی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: کرمان سرزمین بزرگی است و وجود سردار دل‌ها شهید سلیمانی در این استان بر افتخارات کرمان افزوده است.

وی با اشاره به اینکه نیازهای جاده‌های کشور در تمام حوزه‌ها نامحدود است، اما امکانات محدودی داریم و اعتبارات کم است، گفت: از نظر منابع انسانی نیز در استان بزرگی مانند کرمان نیز کمبود نیرو داریم.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور با بیان اینکه نیازمند هم‌افزایی هستیم تا از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره‌وری را ببریم، افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز و احداث پاسگاه‌ها به مصوبه کمیسیون ملی نیاز دارد که باید از آن طریق پیگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه هر تعداد پاسگاه مصوب شود ما مشکلی برای ساخت نداریم، گفت: ساخت پاسگاه باید در کمیسیون مربوطه در سطح ملی مصوبه داشته باشد.
شهرکی با بیان اینکه استان کرمان در سال گذشته رتبه اول رفع نقاط حادثه خیز را دارد، افزود: در راستای رفع نقاط حادثه خیز فارغ از آنکه در کدام منطقه است، اقدام می‌کنیم.
بیش از 50 درصد تصادفات در جاده‌های استان کرمان بر اثر واژگونی است
سید مصطفی آیت‌الهی موسوی، معاون امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه جلسات کمیسیون ایمنی راه‌های استان و شورای ترافیک از ابتدای سال منظم تشکیل شده است، اظهار داشت: حدود 11 درصد تردد در محورهای استان کرمان افزایشی بوده است.
وی با اشاره به اینکه برای راهداری اعتبارات خوبی در حوزه راه‌های روستایی گذاشته شده است و استان کرمان باید سهم خود را از منابع ملی بگیرد، گفت: بالای 50 درصد تصادفات در جاده‌های استان کرمان بر اثر واژگونی خودرو بوده که می‌توان با کمک شرکت‌های بیمه‌ای این آمار را کاهش داد و این مهم به نفع آنها در پرداخت غرامت بیمه است.

 
معاون امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه خودروها استاندارد لازم را ندارند و اگر فقط یک سیستم هشداردهنده روی خودرو نصب شود تا سرعت بالا را به راننده تذکر دهد می‌توان از واژگونی خودرو بر اثر سرعت بالا جلوگیری کرد، افزود: قوانین راهنمایی و رانندگی نیازمند بازنگری بوده و در جاهایی دست پلیس بسته است.
برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.