سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/08/16
کدخبر :74466
11
چاپ :

بسیاری از مراحل اداری سرمایه‌گذاری هنوز کاغذی است

رییس‌کل دادگستری کرمان با انتقاد از پایین بودن رتبه کسب و کار استان گفت: پیچیدگی روند بروکراتیک(دیوان سالاری)، کاغذی بودن بسیاری از مراحل اداری و روند طولانی سرمایه گذاری از مشکلات است.



 

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: همچنین محقق نشدن کامل پنجره واحد سرمایه گذاری و قوانین متعارض از دیگر مواردی است که بر فضای کسب و کار تاثیرگذار است.

به گفته وی توسعه فرهنگ تولید و اشتغال نیاز به تسهیل زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تولید، ایجاد زیرساخت‌های لازم و نیز تغییر نوع نگاه به سرمایه‌گذاران دارد.

حمیدی تاکید کرد: باید با این نگاه به کرمان نگریست که این استان ظرفیت‌هایی دارد که اگر به فعلیت برسند، می‌تواند شرق کشور را متحول کند و در این زمینه حمایت‌های حاکمیتی از تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف ضروری است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهار داشت: لزوم توجه ویژه به واحدهای دانش بنیان از دیگر وجوهی است که برای ارتقای جایگاه استان در حوزه فضای کسب و کار ضروری است.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: نکته ضروری دیگر به منظور ارتقای جایگاه استان کرمان در حوزه فضای کسب وکار این است که باید به جای انتظار از دولت، به ظرفیت های بخش خصوصی توجه لازم انجام شود.

به گزارش ایرنا استاندار کرمان نیز چندی پیش با بیان اینکه برخی مسئولان و کارشناسان در سازمان‌ها به صورت ذاتی با سرمایه‌گذاران مخالفند به رتبه ۲۹ این استان در فضای کسب و کار کشور اشاره و بیان کرد: آمار نشان می‌دهد بیشترین سهم بروز مشکل در این زمینه با ۵۵ درصد به نحوه اجرای قوانین بر می‌گردد.

انتقادها از وضعیت سرمایه گذاری و کسب و کارها در کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور که ۱۱ درصد مساحت ایران را به خود اختصاص داده در حالی است که از فرصت‌های بی نظیری در حوزه های معدن، صنعت، گردشگری، کشاورزی و سایر بخش ها مانند آی تی برخوردار است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.