سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/08/14
کدخبر :74243
5
چاپ :

افزایش سرقت سیم در کرمان و رشد ۱۰ برابری اعتبار شرکت برق برای پیشگیری

مدیران شرکت توزیع برق شمال استان کرمان که معتقدند همچنان اعتبار زیادی نیاز است تا سیم‌های انتقال به نوع کابل خودنگهدار و ضدسرقت تبدیل شود در عین حال تاکید دارند .


به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، محمد محسنی معاون بهره برداری شرکت توزیع برق شمال استان کرمان درحالی که سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان صرف تغییر کابل ها به کابل خودنگهدار در حوزه برق شمال کرمان شده  امسال برای ادامه اجرای طرح کابل خودنگهدار ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: حدود هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول شبکه فشار ضعیف برق در حوزه این شرکت وجود دارد که ۳۷ درصد آن به کابل خود نگهدار مجهز شده است و تا پایان سال این عدد به بیش از ۵۰ درصد می رسد. 

محسنی افزود: عملیات تبدیل شبکه کابل قدیمی به کابل خودنگهدار طی چند سال اخیر آغاز شده است و قصد داریم تا افق سال ۱۴۰۵ تمام شبکه فشار متوسط برق در شمال استان کرمان از کابل خودنگهدار بهره مند شود.

وی تصریح کرد: همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال بیش از یک هزار کیلومتر از شبکه فشار متوسط برق در شمال استان کرمان به کابل خودنگهدار تبدیل می شود و عملیات اجرایی آن نیز در دست اقدام است.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق شمال استان کرمان  اظهار داشت: ایمنی بالا، کاهش اتلاف انرژی، بهبود حریم شبکه برق رسانی، جلوگیری از سرقت، کاهش هزینه ها و سهولت در فعالیت های فنی از جمله مزایای استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه برق محسوب می شود.

افزایش آمار سرقت در شبکه برق

وی در عین حال بدون آنکه به میزان سرقت یا رقم دقیق خسارت ها اشاره کند به تاثیر این معضل در خاموشی های شبکه برق و بروز زیان به بیت المال پرداخت و بیان کرد: نسبت به سال گذشته آمار سرقت تجهیزات برق اعم از سیم و کابل بالاتر رفته است که عموما توسط افراد معتاد انجام می شود و باعث اختلال در شبکه و نارضایتی شهروندان می شوند.

محسنی ادامه داد: به واسطه افزایش قیمت تجهیزات و اقلام مصرفی، سرقت سیم و کابل خسارت زیاد مالی به سیستم و شبکه برق رسانی وارد می کند که جبران آن باعث کاهش کیفیت خدمات به شهروندان می شود.

وی تصریح کرد: شهروندان با اطلاع دقیق و همکاری با کارکنان توزیع برق و نیروهای انتظامی در موضوع سرقت در شبکه برق، می توانند از خسارت به اموال عمومی و خصوصی جلوگیری کنند.

کابل خودنگهدار از انواع سیم و کابل است که هادی هایی از جنس آلومینیوم دارد و امروزه جایگزین سیم و کابل مسی شده است که به منظور انتقال و توزیع نیروی برق در خطوط هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.  

شرکت توزیع برق شمال استان کرمان وظیفه تامین و توزیع برق پایدار هشت شهرستان شمال این استان را برعهده دارد.

حدود ۶۵۰ هزار مشترک در بخش های خانگی، تجاری، کشاورزی، صنعتی و غیره از خدمات شرکت توزیع برق شمال استان کرمان بهره مند می شوند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.