سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1401/08/15
کدخبر :74455
7
چاپ :

استان کرمان در صنایع کوچک به‌ویژه صنایع جنبی مس عقب‌ماندگی دارد

استاندار کرمان گفت: در سال‌های قبل در ایجاد صنایع پایین دستی در استان کرمان کوتاهی‌هایی شده است و استان در صنایع کوچک به‌ویژه صنایع جنبی مس عقب‌ماندگی دارد.






 

به گزارش دل عالم به نقل از تسنیم، محمدمهدی فداکار با تسلیت رحلت حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: اجرای مصوبات سفر آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به استان کرمان در حال پیگیری است.

وی افزود: برخی مصوبات نیازمند اصلاح بود و در حال حاضر برخی کارها از جمله آموزشی و درمانی شروع شده است و به‌زودی شاهد افتتاح پروژه‌هایی هستیم که نیازمند اعتبار برای تکمیل بود.

استاندار کرمان با بیان اینکه بودجه‌ای که برای مصوبات پیش‌بینی شد هفت برابر بودجه عمرانی استان است، تاکید کرد: اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی شهرک فتوولتائیک در استان کرمان گفت: در این شهرک که توسط بخش خصوصی احداث می‌شود از سنگ سیلیس تا تولید سلول‌های خورشیدی در آن دیده شده است.

فداکار از تولید 1500 مگاوات سلول خورشیدی در فاز اول خبر داد و افزود: در فاز دوم به سه هزار وات می‌رسد که عدد بسیار بالایی است و توسعه استان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه امروزه انرژی‌های تجدیدپذیر اهمیت زیادی دارند و با توجه به تمام شدن انرژی‌های فسیلی این انرژی‌ها در آینده یک ضرورت است، تصریح کرد: دنیا به سمت انرژی‌های خورشیدی رفته و با استفاده از نور آفتاب تولید برق انجام می‌شود.

استاندار کرمان اظهار داشت: در استان کرمان معادن بزرگ و صنایع معدنی داریم که به برق زیادی نیاز دارند و این‌گونه می‌توانند برق ماندگار داشته و از قطعی برق هم جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان به دلیل بهترین زاویه تابش خورشید و 300 روز آفتابی که تعداد روز بالایی است استفاده از انرژی‌های خورشیدی در آن در بهترین شرایط است گفت: تولید برق با استفاده از انرژی‌های خورشیدی بسیار ارزان قیمت و مقرون به صرفه است.

فداکار با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در حوزه‌های مختلف از خام فروشی مواد معدنی در استان کرمان جلوگیری شود عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های قبل در ایجاد صنایع پایین دستی در استان کرمان کوتاهی‌هایی شده است که باید حتما جبران شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان در صنایع کوچک به‌ویژه صنایع جنبی مس عقب‌ماندگی دارد، گفت: قانون معادن در مجلس شورای اسلامی در حال بازنگری است و تمام تلاش خود را گذاشتیم تا در قانون جدید سهم استان در بخش‌های مختلف از جمله حقوق معدنی دیده شود چرا که معادن آلایندگی‌هایی دارد که باید از این طریق جبران شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذاری در استان از اولویت‌های ما است خاطرنشان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان احصا و معرفی شده است تا سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است گفت: در شمال استان کرمان خیلی تغییر الگوی کشت نداریم اما در جنوب استان این کار شروع شده و به سمت محصولات کشاورزی کم آب رفته‌ایم و البته نیاز به همکاری کشاورزان است.

فداکار تاکید کرد: با توجه به بحران آب در استان کاشت محصول آب‌بر هندوانه در استان کرمان اصلاً به صلاح نیست و امیدواریم مردم همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که شهرک صنعتی تخصصی در استان کرمان ایجاد شود و در هر شرایطی از حضور سرمایه‌گذاران در استان استقبال می‌کنیم و مانعی را نمی‌بینیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.