جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1400/03/27
کدخبر :48451
52
چاپ :

ابراز نگرانی از تجمعات در جنوب کرمان/ مشارکت مدافعان سلامت در انتخابات

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تجمعات انتخاباتی به همراه دورهمی ها و مراسم معضلی برای کنترل بیماری در منطقه است که مسئولان باید تمهیداتی فراهم کنند تا ما بتوانیم وضعیت موجود را مدیریت کنیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا،رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تجمعات انتخاباتی به همراه دورهمی ها و مراسم معضلی برای کنترل بیماری در منطقه است که مسئولان باید تمهیداتی فراهم کنند تا ما بتوانیم وضعیت موجود را مدیریت کنیم.

دکتر "اصغر مکارم" در گفت و گو با ایسنا، خردادماه را یکی از ماه های سرنوشت ساز  برای ملت ایران عنوان کرد و افزود: علی رغم اینکه دشمن انرژی و توان خود را برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته اما نتوانسته توفیقی در این زمینه پیدا کند و همواره توانسته ایم با اقتدار از این مرحله به عنوان یک تکلیف دینی، سرفراز بیرون بیاییم.

وی با یادآوری دوران دفاع مقدس به عنوان یک فرصت اظهار کرد: ملت ما در دوران دفاع مقدس با دست خالی توانست مشکلات بزرگ تر از مشکلات اقتصادی امروز را پشت سر بگذارند و امید است این سر بلندی ها و دستاوردهای بزرگ در این بُرهه تاریخی نیز تکرار شوند.

مکارم ضمن توصیه به خانواده بزرگ بهداشت و درمان جنوب کرمان برای ایفای نقش مهم و سرنوشت ساز خود با افزایش مشارکت در انتخابات در راستای نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی به دنیا اظهار کرد:  توصیه همه، مشارکت بالا در انتخابات به عنوان یک تکلیف دینی است اما با توجه به وضعیت ویژه بیماری کرونا در کشور رعایت نکات بهداشتی به خصوص رعایت فاصله اجتماعی در حفظ سلامت مردم ضروری است.

مکارم با این توضیح که جنوب کرمان از یک ماه پیش تقریباً در اوج پیک بیماری قرار دارد، افزود: اگر چه آمار ابتلا با توجه به جمعیت منطقه سیر صعودی شدیدی ندارد اما این وضعیت برای ما خوشایند نیست و بستری ها در مقایسه با یک ماه گذشته سه برابر افزایش یافته است.

وی بعضی از تجمعات تبلیغات انتخاباتی را غیرقابل اجتناب دانست و گفت: آنچه در این زمینه بر آن تاکید داریم محدود کردن زمان این تجمعات و رعایت فاصله لازم است و اینکه تا حد امکان از برگزاری تجمع در فضای سربسته خودداری شود اما متاسفانه علی رغم همه توصیه ها این نکات در بعضی جلسات انتخاباتی رعایت نمی شود و عدم رعایت این نکات آمار بیماری کرونا در منطقه را بالا نگه داشته و پیش بینی ما برای این وضعیت  خوب نیست چرا که نتیجه، خُسران بزرگی از افزایش آمار بستری بیماران و مرگ و میر خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن درخواست از مسئولان محلی جهت کمک به حوزه سلامت در کنترل بیماری اظهار کرد: اصل مشارکت در انتخابات برای ما بسیار مهم است اما می‌توان هم مشارکت بالایی در انتخابات داشت و هم بهداشت در جهت کنترل بیماری کرونا را رعایت کرد و رعایت این دستورالعمل ها به مردم و کاندیداها برمی گردد.

وی با بیان اینکه تجهیزات و فضاهای لازم برای ارائه خدمت به بیماران فراهم است و بخش چهارم کرونا در بیمارستان امام خمینی جیرفت راه‌اندازی شده، گفت: در حال حاضر آنچه در مراکز درمانی منطقه می‌بینیم، سیر فزاینده بیماری است که می تواند با عدم رعایت دستورالعمل ها به ویژه در ایام انتخابات  بیشتر باشد و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، قطعاً امکانات مراکز درمانی پاسخگو نخواهد بود.

وی  مراکز درمانی را مجهز به تجهیزات لازم از جمله،  اکسیژن دانست و با اشاره به وضعیت قرمز اکثر شهرهای مناطق همجوار جنوب کرمان گفت: تاکنون ۳۴۱ مورد مرگ قطعی به دلیل کرونا در جنوب کرمان داشته ایم که به نسبت جمعیت منطقه رقم بالایی نیست اما رسالت ما حفظ جان انسان هاست و یک مورد مرگ هم زیاد است.

مکارم با برشمردن عوامل موثر بر روند بیماری کرونا در جنوب کرمان اظهار کرد :مؤلفه های متعدد توسعه بیماری شامل شرایط اقلیمی، وضعیت زندگی مردم در فضاهای سربسته و استفاده از وسایل سرمایشی، وضعیت قرمز استان های همجوار و ترددها را داریم و در کنار آن جلسات خانگی انتخاباتی، عزا و عروسی معضلی برای کنترل بیماری در منطقه هستند که مسئولان باید تمهیداتی فراهم کنند تا ما بتوانیم وضعیت موجود را مدیریت کنیم.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.