يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/12/01
کدخبر :81274
10
چاپ :

آرایشگرها اجازۀ ارائۀ خدمات پزشکی را ندارند

مدیرکل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: «چنانچه به فردی آسیبی وارد کنند علاوه بر لزوم جبران خسارت، مرتکب جرم نیز شده‌اند».



 

بابک سلحشور افزود: «متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد افزایش ارائۀ خدمات پزشکی به ویژه در حوزۀ زیبایی توسط افراد غیرمتخصص و فاقد صلاحیت هستیم که همین امر میزان آسیب و در پی آن شکایات مطرح شده در کمیسیون‌ها را افزایش داده است».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان، وی بیان کرد: «مطابق آمارهای موجود و بر اساس پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون‌های پزشکی قانونی در کل کشور، موضوع جراحی پلاستیک و ترمیمی با یک‌هزار و ۲۵ شکایت پس از دندان‌پزشکی، جراحی عمومی و جراحی زنان و زایمان، در رتبۀ چهارم میزان قصور و شکایات در هشت ماهه سال جاری قرار گرفته است».

سلحشور با اشاره به اینکه از این میزان شکایت ۴۵۹ مورد منجر به محکومیت و ۵۶۷ مورد نیز به تبرئه انجامیده است، اظهار کرد: «انجام جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و هر گونه اعمال زیبایی باید توسط افراد متخصص انجام شود».

وی ادامه داد: «از تعداد شکایات مطرح شده در حوزۀ جراحی پلاستیک و ترمیمی در هشت ماهۀ سال جاری (۱۰۲۵)، تنها ۴۵۶ مورد مربوط به متخصصان این رشته بوده و مابقی مربوط به اقداماتی است که توسط افرادی غیر از متخصصین جراحی پلاستیک و ترمیمی در این حوزه و یا افرادی که ممکن است اساساً پزشک نباشند، انجام شده است».

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.