يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1401/12/22
کدخبر :82275
7
چاپ :

۹ پرونده قتل در استان کرمان در پویش‌های ستاد صبر منجر به سازش شد

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: با هدف ترویج فرهنگ صبر( صلح و سازش، بخشایش، رضایت) از ابتدای امسال تاکنون سه پویش برگزار و در مجموع این پویش ها ۹ پرونده قتل منجر به سازش شده است.



 


مهدی تقی زاده در حاشیه نشست خبری رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: از سوی ستاد ملی صبر و به صورت کشوری سه پویش در سال ۱۴۰۱ برگزار شده که اولین پویش «به حرمت امام علی می بخشم» و به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین علیه السلام و در ماه مبارک رمضان، فروردین و اردیبهشت ماه برگزار شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: در این پویش چهار فقره پرونده قتل به سازش ختم و ۹۶ نفر زندانی آزاد شد، ۴۹۳ فقره پرونده در شعبه ویژه زندان به سازش و مصالحه ختم و ۹۸۳۸ فقره پرونده هم در شوراهای حل اختلاف سراسر استان به سازش و مصالحه انجامید.

معاون توسعه حل اختلاف استان بیان کرد: دومین پویش «به عشق امام حسین علیه السلام میبخشم» و به مناسبت ایام شهادت امام حسین و یاران باوفایش و در ماه های محرم و صفر برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این پویش نیز دو فقره پرونده قتل سازش و ۱۲۰ نفر زندانی آزاد شد، ۴۹۳ فقره پرونده در شعبه ویژه زندان به سازش و مصالحه ختم و ۱۲١۵۹ فقره پرونده در شورای حل اختلاف سراسر استان به سازش و مصالحه انجامید.

تقی زاده ادامه داد: سومین پویش به پیشنهاد دادگستری کل استان کرمان و به همت ستاد ملی صبر کشور و ستاد ترویج مکتب حاج قاسم با عنوان «به احترام حاج قاسم میبخشم» و به مناسبت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در دی ماه برگزار و رونمایی از پوستر و آغاز طرح پویش همزمان با سفر رئیس محترم قوه قضائیه و همچنین رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور آغاز شد.

وی در پایان گفت: در پویش به احترام حاج قاسم میبخشم تعداد سه فقره پرونده قتل سازش و ۶۸ نفر زندانی آزاد شد، ۱۹۹ فقره پرونده در شعبه ویژه زندان به سازش و مصالحه ختم و ۶۲۱۳ فقره پرونده در شورای حل اختلاف سراسر استان به سازش و مصالحه انجامید.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.