جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1402/01/15
کدخبر :83889
17
چاپ :

۸۸۰ هکتار از اراضی تصرف شده در کرمان به بیت المال برگشت

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۸۸۰ هکتار از اراضی تصرف شده این استان به ارزش ۱۰ هزار و ۱۶۸ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال طی سال گذشته به بیت المال اعاده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در تشریح این خبر افزود: از مجموع ۲ هزار و ۵۲۶ پرونده مطروحه در حوزه حفظ حقوق بیت المال این استان، یک هزار و ۴۱۴ پرونده منجر به صدور حکم و اعاده اراضی تصرفی به بیت المال شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی تعداد افرادی که در رابطه با تضییع حقوق بیت المال در کرمان تحت تعقیب قرار گرفته اند را یک هزار و ۴۷۰ نفر دانست و تصریح کرد: قلع و قمع مستحدثات در ۵۵۹ هکتار از اراضی تصرفی نیز انجام و یک هزار و ۴۵۵ مورد تغییر کاربری های غیرمجاز نیز شناسایی شده است.

قاضی القضات در استان کرمان عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ همچنین ۲۶۰ مورد خلع ید در ۳۲۳ هکتار اراضی نیز انجام شده است.

حمیدی در ادامه از تلاش های انجام شده از سوی دستگاه های دست اندرکار در حوزه حفظ حقوق بیت المال از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی شمال و جنوب، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آب منطقه ای تقدیر کرد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.