شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1402/08/09
کدخبر :96029
7
چاپ :

۴ حلقه چاه پدافندی در رفسنجان افتتاح شد

فرماندار رفسنجان گفت: چهار حلقه چاه پدافندی با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

حسین رضایی در این آیین با حضور دکتر ذبیح الله حسنشاهی معاون الکترونیک سازمان پدافند کشور، مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی‌ و شهرستانی برگزار شد، اهمیت حفر این چاه‌ها را در زدودن تنش آبی در مواقع کمبود آب آشامیدنی عنوان کرد.
وی افزود: مسئله اول و مهم شهرستان، آب است و دیدگاه همه مسئولان رفسنجان هم در راستای رفع کمبود آب در بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، رضایی تصریح کرد: حفر چهار حلقه چاه پدافندی در شهرستان با اعتبار  ۴۰ میلیارد تومان صورت گرفت تا در مواقع ضروری و کمبود آب آشامیدنی، بتوان آن‌ها را فعال و به مدار مصرف رساند.

در این مراسم معاون الکترونیک سازمان پدافند کشور نیز اظهار کرد: از اهداف و خروجی برنامه‌های پدافندی در کشور می‌توان به ایجاد پایداری ملی، افزایش تاب آوری در برابر بحران‌ها و تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری و تداوم خدمات برای ملت نام برد.

دکتر ذبیح الله حسنشاهی با اشاره به اینکه یکی از خدمات، آبرسانی است و در سطح کشور در استان‌هایی که با کمبود آب مواجه هستند چاه‌های پدافندی حفر می‌شود، افزود: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی در استان کرمان به صورت جهادی عمل می‌کنند و در جبهه آبرسانی در خدمت مردم هستند.

همچنین ابراهیم کرمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: مشکلات مردم باید حل شود و امروز به جایی رسیدیم که مطرح کردن مسائل و مشکلات مردم تنها راه چاره نیست بلکه عمل کردن به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف می‌تواند گره‌گشا باشد.

وی افزود: مهمترین مشکل موجود در حال حاضر در استان کرمان بحث آب است و حفر چاه‌های پدافندی در راستای رفع این مشکل و کمبود آب آشامیدنی در مواقع بحرانی بسیار ارزشمند است.

حسین چرخ انداز مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان هم توضیح داد: در حوزه تامین آب شهرستان فعالیت‌های خوبی انجام داده‌ایم از جمله اینکه طرح سامانه تله متری در راستای کنترل از راه دور چاه‌ها، مخازن آب و تاسیسات شبکه‌های آب انجام شده و نیز پایش تصویری، نصب دریچه‌های ضد امنیتی و ... انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از بزرگترین خدمات این شرکت برای مردم شهرستان حفر چاه‌های پدافندی است تا در تابستان و گرمای شدید و زمان‌هایی که کمبود آب آشامیدنی احساس می‌شود، بتوان از آنها استفاده کرد.

چرخ‌انداز خاطرنشان کرد: در حفر چهار حلقه چاه پدافندی در شهرستان ۴۰۰۰ متر خط انتقال برق و ۶۷۰۰ متر خط انتقال آب اجرا شده و ۱۰۰ لیتر بر دبی آب شهرستان اضافه شد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.