پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1400/10/12
کدخبر :61324
69
چاپ :

۲۰۰ نیروگاه خورشیدی بر پشت بام منازل مددجویان کمیته امداد کرمان افتتاح شد

۲۰۰ طرح اشتغالزایی در قالب احداث نیروگاه یا پنل‌های خورشیدی بر پشت‌بام منازل مددجویان کمیته امداد کرمان با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت نمادین در شهرستان بردسیر افتتاح شد.

استاندار، مدیرکل کمیته امداد و جمعی از مسئولان و روسای بانک های کرمان در آیین آغاز بهره برداری از ۲۰۰ نیروگاه خورشیدی این استان در شهرستان بردسیر حضور داشتند.
با افزایش ۲۰۰ طرح نیروگاهی خورشیدی در استان کرمان تعداد طرح های نیروگاهی مددجویان در کرمان به هزار طرح افزایش یافت.
راه اندازی هر پنل خورشیدی حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد که در قالب تسهیلات قرض الحسنه و کمک های بلاعوض به مددجویان کمیته امداد واگذار می شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، در این طرح با نصب پنل های خورشیدی بر پشت بام منازل مددجویان کمیته امداد به نوعی اشتغالزایی ایجاد شده به طوری که هر مددجو ماهانه و به طور میانگین بیش از سه میلیون تومان برق به دولت می فروشند.

احداث نیروگاه های خورشیدی بر پشت بام منازل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) توسط این نهاد موجب توانمندی اقتصادی و عزت نفس این افراد شده است.

راه اندازی پنل های خورشیدی یکی از راه های اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد است  

قائم مقام رئیس کمیته امداد در این آیین با تاکید بر اینکه راه اندازی پنل های خورشیدی یکی از موارد جدی است که در حوزه اشتغالزایی برای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان در دستور کار قرار دارد گفت: این طرح در استان های مختلف که ظرفیت و امکان اجرا وجود داشته باشد اجرا می شود.

مصطفی خاکسار قهرودی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و رفع موانع و مشکلات بتوانیم طرح نیروگاه های خورشیدی را در کنار سایر طرح های اشتغالزایی با سرعت بیشتری انجام دهیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته مقاومت و دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید سلیمانی مرز انسان بودن را درنوردید و به قله های ایثار رسید و این چیزی به جز از خودگذشتگی نبود. 

قائم مقام رئیس کمیته امداد با اشاره اینکه باید به گونه ای کار کنیم که شایسته نظام اسلامی و مردم باشد تاکید کرد: اگر احساس می کنیم که به شهید حاج قاسم سلیمانی و امثال این شهید بزرگوار بدهکاریم باید به مردم خدمت کنیم. 

خاکسار قهرودی بیان کرد: کمیته امداد بر اساس وظیفه ذاتی و سازمانی خود توجه جدی به توانمندسازی مددجویان دارد و حوزه اشتغال یکی از حوزه های مهم و محوری این نهاد است.

وی از ایجاد ۱۷۰ هزار شغل برای مددجویان و محرومان طی ۹ ماهه امسال توسط این نهاد خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۴۰ هزار دوره آموزشی نیز برای مددجویانی که در تلاش برای زندگی آبرومندانه بودند ونیاز به آموزش داشتند طی این مدت برگزار شده است.

قائم مقام رئیس کمیته امداد با بیان اینکه چیزی به عنوان مشکل غیرقابل حل وجود ندارد گفت: بدون شک رویه همکاری، همدلی، هم افزایی و تلاش و پشتکار رمز حل بسیاری از مشکلات است.

استاندار کرمان: امروز کمیته امداد به عنوان یک شبکه توانمند منشا اثرات مفید در کشور است

استاندار کرمان نیز گفت: امروز کمیته امداد به عنوان یک شبکه توانمند منشا اثرات بسیار مفیدی در کشور شده است. 

علی زینی‌وند، کمیته امداد را نهادی تاثیرگذار توصیف کرد که از جنبه صرفه حمایتی به سمت توانمندسازی و ایجاد اشتغال حرکت کرده است. 

وی همچنین فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد را تحول بزرگی برای اقتصاد و معیشت خانواده‌های مددجو دانست و افزود: این ایجاد اشتغال، هویت و عزت نفس، نگه‌ داشتن جمعیت در روستاها و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را به همراه آورده است. 

استاندار کرمان تصریح کرد: نوع قوانین و عدم هماهنگی در صدور مجوزها و خرید تضمینی برق، موجب شد نتوانیم به هدفگذاری اساسی این استان در انرژی خورشیدی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه اکنون با مشکلات زیادی در تامین برق مواجه‌ هستیم و خاموشی برای صنایع نیز اعمال می‌شود گفت: انرژی پاک در دسترس به دلیل دست و پاگیر بودن قوانین و تحریم‌ها و گرانی تجهیزات بلااستفاده مانده است. 

استاندار کرمان افزود: هدفگذاری کوتاه مدت این استان برای تولید انرژی خورشیدی ۲ هزار مگاوات است و برای ایجاد آن آمادگی کامل وجود دارد، اما منتظر وزارت نیرو و درگیر قوانین هستیم.

تعداد طرح های نیروگاه خورشیدی کرمان به هزار طرح افزایش یافت 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در آیین افتتاح ۲۰۰ طرح اشتغال نیروگاه خورشیدی برای مددجویان این نهاد در کرمان ضمن گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: با افتتاح این ۲۰۰ طرح نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی در این استان، تعداد طرح های نیروگاهی مددجویان در کرمان به هزار طرح افزایش یافت.

یحیی صادقی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بیشترین طرح نیروگاه های خورشیدی برای مددجویان را در کشور اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی هر خانوار مددجوی کمیته امداد به طور میانگین ماهانه بیش از سه میلیون تومان درآمدزایی دارند گفت: پیش بینی می شود تا ۲ ماه آینده نیز ۲۰۰ طرح نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی برای مددجویان این استان افتتاح و وارد مدار شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.