سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1403/02/02
کدخبر :105662
0
چاپ :

۲۰ درصد جامعه بانوان رفسنجان تک‌فرزند هستند

۲۰ درصد جامعه بانوان این شهرستان تک‌فرزندی هستند که اگر نیمی از آن‌ها هم به جمع فرزندآوری بپیوندند جوانی جمعیت، اتفاق خوبی که همه منتظر آن هستند رخ خواهد داد.

حسین رضایی  با گرامیداشت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جزء برترین‌های کشور محسوب می‌شود اما جای رشد بسیاری دارد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: در راستای جوانی جمعیت باید گام‌های موثری برداشت لذا باتوجه به این‌که نرخ باروری در این شهرستان نسبت به دهه ۷۰ کاهش یافته و از ۶.۳ به ۱.۷ رسیده، سیاست‌های جوانی جمعیت را باید اعمال کرد و خانواده‌ها را ترغیب به فرزندآوری کرد تا شهرستان را از رفتن به سمت پیر شدن نجات داد.

رضایی بیان کرد: باتوجه به وجود ۱۲ هزار و ۲۵۰ زن دارای تک فرزند که ۲۰ درصد بانوان شهرستان را شامل می‌شوند، اگر ۵۰ درصدشان به تک فرزندی اکتفا نکنند و فرزند دیگری به دنیا بیاورند، می‌توان امیدوار شد که جمعیت از رفتن به سمت پیری نجات می‌یابد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی باید مشاوره‌های لازم را بر روی این بانوان انجام دهد تا تعدادی از این افراد با فرزندآوری به طرح جوانی جمعیت کمک کنند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.