يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/04/07
کدخبر :49345
41
چاپ :

۱۶۱ پایگاه تخصصی، سنجش نوآموزان کرمان را بر عهده دارند

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: ۱۶۱ پایگاه در قالب ۴۳ پایگاه ثابت،۱۱۳ پایگاه سیار و پنج پایگاه تخصصی سنجش دراین استان کار سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان رابرعهده دارند

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: ۱۶۱ پایگاه در قالب ۴۳ پایگاه ثابت، ۱۱۳ پایگاه سیار و پنج پایگاه تخصصی سنجش در این استان کار سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان را بر عهده دارند.

عباس صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و ۲۶۰ آموزگار ویژه در ۱۲۰ واحد آموزشی استثنایی کار تعلیم و تربیت حدود چهار هزار دانش آموز با نیازهای ویژه را بر عهده دارند و حدود چهار هزار دانش آموز با نیازهای ویژه تحت پوشش مراکز اختصاصی، سه هزار مورد تلفیقی مشغول به تحصیل در مدارس عادی و حدود ۱۲ هزار دانش آموز در مراکز نیازهای ویژه یادگیری استان کرمان تحت پوشش قرار دارند.

وی اظهار داشت: ۷۰ هزار نوآموز کرمان طی سال جاری مورد سنجش تحصیلی قرار می‌گیرند و اداره آموزش و پرورش استثنایی این استان تعهد دارد حداقل بین ۶۵ تا ۷۰ هزار کلاس اولی و ۳۵ هزار نوآموز پیش دبستانی را مورد سنجش قرار دهد.

وی ادامه داد: برنامه سنجش کلاس اولی ها از اول تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه نیز پایان می یابد و از اواخر شهریورماه تا اواسط آبان ماه نیز نوآموزان پیش دبستانی مورد سنجش قرار خواهند گرفت.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: ۹۹.۶ درصد از دانش آموزان و نوآموزان کرمانی طی سال گذشته مورد سنجش تحصیلی قرار گرفتند در حالی در سال جاری ۱۰۰ درصد دانش آموزان این استان سنجش خواهند شد.

وی گفت: ۳۰ هزار و ۱۵۰ نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در کرمان طی سال گذشته در طرح سنجش شرکت کردند که چهار هزار و ۹۵۳ مورد از این تعداد به پایگاه تخصصی درمان ارجاع داده شده اند.

صفوی اظهار داشت: ۱۱ نوآموز بدو ورود به دبستان مبتلا به اوتیسم طی سال گذشته در طرح سنجش کرمان شناسایی شدند که ۹ نفر از این تعداد به مدارس تخصصی ارجاع شدند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان افزود: در این طرح سلامت تحصیلی اندام های حرکتی، بهداشت دهان و دندان، بینایی و شنوایی و توده بدنی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی جسمانی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی حداکثر مبلغ دریافتی برای شرکت نوآموز در طرح سنجش را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این طرح در مناطق عشایری استان کرمان به صورت رایگان اجرا و نوبت دهی طرح سنجش از طریق اینترنت انجام می شود و فاصله مراجعه هر فرد با فرد دیگر به منظور رعایت موارد بهداشتی حدود ۲۰ دقیقه در نظر گرفته شده است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.