جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1402/09/20
کدخبر :98458
3
چاپ :

گنجینه عکس‌های قدیم آثار تاریخی کرمان به موزه هرندی کوچ می‌کند

مدیر مرکز اسناد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیم آثار تاریخی مجموعه گنجعلیخان از ۲۰ تا ۲۳ آذرماه جاری در باغ موزه هرندی کرمان برگزار می‌شود.

لیلا حبیبی اظهار داشت: عکس‌هایی که در این نمایشگاه به معرض نمایش در می‌آید از آرشیو اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان تهیه و توسط یکی از عکاسان خبره کرمانی بازآفرینی شده است.
به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه مجموعه گنجعلیخان از بناهای تاریخی و با ارزش کرمان است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد افزود: این نمایشگاه برای آشنایی مردم و علاقمندان با مجموعه گنجعلیخان کرمان برگزار می‌شود.
مدیر مرکز اسناد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با همکاری شرکت تعاونی کهن دیار کرمان برپا شده و از ساعت ۹ تا ۱۷ میزبان علاقمندان است.
مجموعه گنجعلی‌خان کرمان با مساحت ۱۱ هزار متر مربع مساحت، مربوط به دوره صفویه و از بخش‌های مختلفی همچون بازار، مسجد، مدرسه، کاروان‌سرا، آب انبار و ضرابخانه تشکیل شده است.
مجموعه گنجعلیخان در حاشیه‌ بازار بزرگ کرمان قرار دارد و از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهر کرمان محسوب می شود که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.
کاروانسرای این مجموعه در شهریور سال جاری به همراه کاروانسرای چاه کوران راور در پرونده کاروانسراهای ایرانی به ثبت اثار جهانی یونسکو رسیده است.
برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.