پنج شنبه13 ارديبهشت 1403     Thursday, May 2, 2024
1402/07/15
کدخبر :94147
7
چاپ :

کمرنگ بودن نقش شرکت‌های معدنی در سرمایه‌گذاری کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از کمرنگ بودن نقش شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان در مشارکت و سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های عمرانی، تولیدی و خدماتی در سطح استان کرمان انتقاد کرد.

 در راستای پایش و رصد اقدامات انجام شده براساس سند آمایش استان و نقشه راه توسعه استان، محمّدمهدی فداکار استاندار کرمان به اتفاق محمدمهدی زاهدی و محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به بخش گلباف سفر کردند و ضمن ادای احترام به شهدای این بخش و دیدار با مردم و خانواده شهید والامقام‌نبی زاده، با تشکیل شورای اداری بخش گلباف به بررسی پروژه های در حال انجام و موانع پیش رو پرداختند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، در این نشست دکتر زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به کمرنگ بودن نقش شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان در مشارکت و سرمایه‌گذاری برای اجرای پروژه‌های عمرانی، تولیدی و خدماتی در سطح استان کرمان از استاندار خواست تا براساس مأموریت‌های از پیش تعریف شده معین‌های اقتصادی و در صورت نیاز بازتعریف مأموریت‌ها و بازنگری نقش هر شرکت، نسبت به افزایش مسئولیت‌پذیری و پاسخگو بودن این شرکت‌ها در مسیر پیشرفت استان و بویژه مناطق کمتر برخوردار به تکالیف و مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدام نمایند.

 وی با اشاره به موقعیت ویژه و راهبردی منطقه گلباف به عنوان قطب کشت گیاهان دارویی خواستار توجه بیشتر به کشت زعفران و ترخون در این منطقه و بازفرآوری این محصولات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه شد.

 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به پیگیری‌های انجام شده و تامین اعتبارات لازم برای مرمت و احیاء قنوات منطقه با توجه به کم آبی، از مسئولان اجرایی خواست هرچه سریعتر اقدامات لازم را بعمل آورند.

وی با اشاره به سیل سال گذشته و خسارت به مردم و کشاورزان و دامپروران، خواستار انجام تعهدات ادارات در قبال جبران ضرر و زیان‌های وارده و همچنین بازنگری مسیل‌های موجود با اولویت حفظ جان مردم و تامین زمین مورد نیاز برای مسکن منطقه شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهید پورجعفری، از هماهنگی‌ها و پیگیری‌ها جهت ساخت مدرسه با نام این شهید والامقام در این منطقه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و افتتاح آن در سال قبل خبر داد و خواستار حل مشکل مدارس روستاهای کشیت و جوشان شد. 

وی از پیگیری و هماهنگی با وزارت علوم برای احیاء دانشگاه پیام نور گلباف و پذیرش دانشجو در سال جاری برای این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای راه‌اندازی مرکز آموزش عالی مهارت در این بخش هستیم.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.