سه شنبه25 ارديبهشت 1403     Tuesday, May 14, 2024
1402/08/29
کدخبر :97548
16
چاپ :

کمبود فضای آموزشی و فرسودگی برخی مدارس کرمان، از چالش‌های آموزش و پرورش است

یکی از چالش‌های موجود آموزش و پرورش به ویژه در شهر کرمان،کمبود فضای آموزشی و فرسودگی بافت بعضی مدارس است که احداث مدارس و مجتمع‌هایی نظیر پروژه شهید سلیمانی با۴۲کلاس درس می‌توانداین مشکل را برطرف کند.

رضا رضایی در نشست هم اندیشی با جمعی از روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس شهر کرمان با اشاره به تحصیل ۷۵۰ هزار نفر دانش آموز در استان اظهار کرد: مشارکت فکری و همیاری خانواده‌ها نقش موثری در پویایی و رفع چالش‌ها و مشکلات مدارس دارد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی افزود: یکی از چالش‌های موجود آموزش و پرورش به ویژه در شهر کرمان، کمبود فضای آموزشی و فرسودگی بافت بعضی مدارس است که احداث مدارس و مجتمع‌هایی نظیر پروژه شهید سلیمانی با ۴۲ کلاس درس می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مقتضی است روسای انجمن های اولیا و مربیان مشکلات موجود در مدارس را شناسایی و در چنین جلساتی بازگو کنند، همچنین رفتار و عملکرد معلمان و دانش آموزان را رصد کنند و در این خصوص هم اظهار نظر داشته باشند.

رضایی با بیان اینکه معلمان باید روحیه امید و انگیزه را به دانش آموزان تزریق کنند، افزود: مشکلات درون مدرسه دو دسته هستند، یک دسته را می شود در مدرسه با همفکری حل کرد و یک دسته را باید به اداره مورد نظر یا اداره کل ارجاع داد تا راهکار مناسب ارائه شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تاثیر نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان در کنکور سراسری، توجه به پایگاه‌های مطالعاتی، کنکور، المپیادها، جشنواره‌ها و تحلیل نمرات امتحان نهایی دانش آموزان ضروری است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.