جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1400/04/20
کدخبر :50887
35
چاپ :

کمبود زیرساخت‌ها مانعی برای توسعه صنعت پرورش اسب شهربابک است

کمبود زیرساخت‌ها مانعی برای توسعه صنعت پرورش اسب شهربابک است

به گزارش دل عالم به نقل ز ایرنا،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک با اشاره به اینکه سرمایه اولیه برای ورود به صنعت پرورش اسب حدود پنج میلیارد تومان است، گفت: کمبود برخی زیرساخت ها، مانند نبود پیست اسب‌دوانی و سوارکاری از جمله موانع موجود در برابر سرمایه‌گذاران و فعالان این صنعت در شهربابک است.

غلامرضا منگلی روز یکشنبه و در گفت و گو با خبرنار ایرنا افزود: صنعت پرورش اسب به عنوان یک فرصت جدید در توسعه اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و در حال رشد جهانی است.

وی تصریح کرد: با انجام خدمات و فعالیت های دیگر نظیر برپایی برنامه های ورزشی، تفریحی و برگزاری همایش های استانی، ملی و بین المللی در راستای صنعت پرورش اسب می توان به توسعه بخش اقتصادی مناطق کمک کرد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شهربابک با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ واحد پرورش اسب با حدود ۵۰۰ راس اسب در شهربابک فعال است اظهار داشت: جهاد کشاورزی سعی دارد با صدور مجوزهای لازم و تامین نهاده‌های دامی با نرخ دولتی از فعالان و سرمایه گذاران این صنعت حمایت کند.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری غرب کرمان واقع است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.