يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/01/18
کدخبر :45401
23
چاپ :

کاهش بارندگی در کرمان رکورد 50 ساله را شکست

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به آمار بلندمدت ثبت شده‌ی بارش‌ها در استان، گفت که زمستان سال گذشته کمترین میزان بارش در 50 سال اخیر در استان کرمان ثبت شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان،

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به آمار بلندمدت ثبت شده‌ی بارش‌ها در استان، گفت که زمستان سال گذشته کمترین میزان بارش در 50 سال اخیر در استان کرمان ثبت شده است.

به گفته‌ی جدیدی، پیش از این زمستان سال 96 کم‌بارش‌ترین زمستان بوده است.

وی همچنین گفت که حدود 73 درصد از مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی خفیف تا بسیار شدید هستند و حدود 24 درصد در محدوده‌ی نرمال قرار دارند.

 تورج جدیدی اظهار کرد: «میانگین بارش سال زراعی جاری 1400-99 تا تاریخ 14 فروردین‌ماه امسال به میزان 3/35 میلیمتر به ثبت رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته و بلند مدت به ترتیب 145 و 113 میلی‌متر است».

وی افزود: «میزان بارش‌ها در استان کرمان نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل 76 درصد و نسبت به آمار بلندمدت مشابه، 69 درصد کاهش داشته است».

مدیرکل هواشناسی استان کرمان با اشاره به آمار بارش‌های ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان گفت: «در بین ایستگاه‌های استان بیشترین بارش طی این مدت در شهرستان کوهبنان به میزان 88 میلی‌متر و کمترین مقدار آن در شهرستان ریگان به میزان 5/4 میلی‌متر ثبت شده است».

وی در ادامه با اشاره به آمار بارش شهر کرمان، بیان کرد: «شهر کرمان تاکنون 5/36 میلی‌متر بارش داشته است که این میزان در بازه‌ی زمانی مشابه سال گذشته و بلند مدت به ترتیب 107 و 82 میلی‌متر بوده است، بنابراین بارش در شهرستان کرمان نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل 70 درصد و نسبت به مدت مشابه بلندمدت 46 درصد کاهش داشته است».

جدیدی با بیان این‌که استان کرمان تاکنون 26 درصد بارش یک سال کامل آبی را دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: «تا پایان اسفندماه 99، حدود 73 درصد از مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی خفیف تا بسیار شدید و حدود 24 درصد از مساحت استان در محدوده‌ی نرمال است».

وی با اشاره به آمار بلندمدت ثبت‌شده در هواشناسی کرمان گفت: «زمستان سال گذشته کمترین بارش در 50 سال اخیر را شاهد بودیم و پیش از این زمستان سال 96 کم‌بارش‌ترین زمستان بوده است».


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.