شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1403/02/04
کدخبر :105898
0
چاپ :

کانون‌های خیّران حرم‌ساز با حضور اقشار مختلف مردم در کرمان راه‌اندازی می‌شود

مدیر شهرستان‌های ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات کرمان گفت: در راستای مشارکت هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم کرمان در بحث بازسازی عتبات عالیات، کانون‌های خیّران حرم‌ساز تشکیل می‌شود.

مرتضی اخضمی با اعلام این خبر، افزود: در ابتدای سال جاری کار جدیدی را تحت عنوان کانون خیّران حرم‌ساز شروع کردیم و ظرف دو هفته توانستیم ۶۰ کانون تشکیل دهیم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی اظهار کرد: در این طرح هر کانون حداقل با ۲۰ نفر کار خود را شروع می‌کند و هر نفر ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان برای امر بازسازی و توسعه عتبات متقبل می‌شود.

وی بیان کرد: این کانون‌ها می‌تواند خانوادگی، دوستانه و یا با حضور اقشار خاصی راه‌اندازی شود و در پایان هر ماه مبالغ جمع‌آوری شده به ستاد تحویل شود تا در راستای اهداف مورد نظر در امر توسعه و بازسازی عتبات هزینه شود و باقیات‌الصالحاتی برای اعضا باشد.

اخضمی گفت: این کانون‌ها بنا به سلیقه‌ اعضا می‌تواند نام خاصی به خود اختصاص دهد و اعضا به نیابت از شهدا، اموات، عزیزان و یا خودشان در این طرح مشارکت داشته باشند.

مدیر شهرستان‌های ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات کرمان، گفت: در بحث جمع‌آوری نذورات در مدارس، روش‌های مختلفی دنبال می‌شود که اولین روش، همان روش مخصوص کسر از حقوق است که فرم‌های آن آماده شده و تحویل مدیر آموزش و پرورش خواهد شد.

وی بیان کرد: در روش دیگر یک نفر به عنوان رابط مدرسه و ستاد می‌تواند مبالغ نذورات را جمع‌آوری و تحویل ستاد عتبات دهد و در شیوه‌ی سوم هم افراد خودشان به شماره حسابی که اعلام شده، واریز می‌کنند.

مدیر شهرستان‌های ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات کرمان درمورد نحوه‌ مشارکت دانش‌آموزان نیز اظهار کرد: قبوضی با مبالغ پنج یا ۱۰ هزار تومان و بیشتر طراحی شده که این قبوض در اختیار مدارس قرار می‌گیرد تا مربیان پرورشی بتوانند در جذب نذورات و مشارکت‌ دانش‌آموزان ایفای نقش کنند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.