شنبه22 ارديبهشت 1403     Saturday, May 11, 2024
1400/07/20
کدخبر :57708
42
چاپ :

چهار شیء تاریخی به میراث فرهنگی کرمان اهدا شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اهدای چهار قلم شیء تاریخی توسط میراث بانان افتخاری شهرستان رودبارجنوب به یگان حفاظت این استان خبر داد.

سرهنگ سید علی حسینی افزود: این اشیای تاریخی شامل سه قدح و پیاله سفالی است که قدمت آنها به هزاره سوم قبل از میلاد برمی گردد.
وی تصریح کرد: اشیای تاریخی اهدا شده به اداره کل میراث فرهنگی کرمان در راستای انجام فعالیت های اطلاعاتی، فرهنگ سازی بومی و همچنین جلب مشارکت های اجتماعی به پایگاه حفاظتی شهرستان رودبار جنوب اهدا شده است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: همکاری نیروی انتظامی و میراث بانان افتخاری در چند سال گذشته با این اداره کل بسیار خوب بوده و کشف تعداد زیاد اشیای تاریخی و فرهنگی دلیل بر این ادعا محسوب می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود محوطه های باستانی و اماکن تاریخی و فرهنگی در کرمان بویژه در جنوب این استان، همکاری مردم، دوستداران میراث فرهنگی و همچنین میراث بانان افتخاری در اولویت برنامه های فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار دارد.

شهرستان رودبار جنوب در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان واقع شده است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.