جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1402/09/22
کدخبر :98485
3
چاپ :

پیش‌بینی بارندگی و احتمال جاری شدن رواناب در استان کرمان/ کاهش محسوس دما

هواشناسی کرمان اعلام کرد از روز پنجشنبه کاهش محسوس دما همراه با بارندگی و رواناب را خواهیم داشت.

در این اطلاعیه آمده است: "طی روزهای پنجشنبه و جمعه(۲۳ و ۲۴ آذرماه جاری) فعالیت سامانه بارشی، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش باران در سطح استان و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر پیش بینی می‌شود.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، همچنین روز پنجشنبه سرعت وزش باد در شرق و برخی مناطق غربی استان کرمان بیش از سایر نقاط خواهد بود، لذا خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال اختلال تردد بویژه در شرق استان دور از انتظار نیست.

فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های جوی در شهرستان‌های کرمان، انار، بافت، بردسیر، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان و منوجان خواهد بود.

با توجه به احتمال جاری شدن رواناب و آبگرفتگی معابر بصورت نقطه‌ای، لغزندگی جاده در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال، توصیه می‌شود هم‌استانی‌ها از سفرهای غیرضروری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری نموده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط را رعایت کرده و از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر پرهیز شود".

اداره کل هواشناسی استان کرمان همچنین اعلام کرده است: با نفوذ هوای سرد به استان طی روزهای پنجشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده، کاهش محسوس دما و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سالن‌های پرورشی اعم از دام، طیور، کندوهای زنبور عسل و گلخانه‌ها در سطح استان کرمان، به ویژه در نیمه جنوبی پیش بینی می‌شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.