دوشنبه24 ارديبهشت 1403     Monday, May 13, 2024
1400/08/23
کدخبر :58991
40
چاپ :

پیشرفت بدون کمک فرهنگ میسر نیست/ جمع آوری کتاب های بلااستفاده از منازل در هفته کتاب

مدیرستاد هماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجداستان کرمان گفت:پیشرفت واقعی به ویژه اقتصادی و مادی بدون کمک فرهنگ ومعرفت میسرنیست و اعتبار جامعه علاوه بررونق بازار به رونق معرفت وفرهنگ هم هست.

حجت الاسلام"مصطفی گرجی" در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های کانون های مساجد در هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: پشت دانایی اردو زدن خیلی از چالش ها و آسیب های اجتماعی را رفع می کند و از ابزار مهم آرامش، دانایی است.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، پیشرفت واقعی به ویژه اقتصادی و مادی بدون کمک فرهنگ و معرفت میسر نیست و اعتبار جامعه علاوه بر رونق بازار به رونق معرفت و فرهنگ هم هست که اگر این دو به موازات هم حرکت نکردند جامعه لطمه می خورد.

گرجی تصریح کرد: به کتابخانه هایی نیاز  داریم که برای مخاطب ایجاد انگیزه کند؛ مقام معظم رهبری در سال های اخیر حداقل ۱۰۰ بار توصیه به کتاب و کتابخوانی کردند.

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان بیان کرد: مطالعه فرآیند فعال ذهنی و باعث ایجاد اعتماد به نفس، انضباط فردی، افزایش خلاقیت، بالابردن قوای استدلال و پایین آوردن اشتباهات است.

وی در ادامه اظهار کرد: ۶۸ کتابخانه مخزن دار و ۳۷۰ کتابخانه باز در کانون های مساجد استان کرمان وجود دارد که فرصتی برای ترویج کتابخوانی در دل محلات و رساندن تولید محتوا به ذهن مخاطب است.

گرجی گفت: یکی از رویدادهای فرهنگی مرتبط با کتاب و کتابخوانی "شنبه های با کتاب" است که امام جماعت و یا فعال فرهنگی، کتاب را معرفی و خوانش می کنند و تاکنون چند برنامه از شنبه های با کتاب با حضور نویسندگان دفاع مقدس در کانون های مساجد استان برگزار شده است.

وی "صدای کتاب" که به استعدادیابی برای خوانش کتاب می پردازد را از دیگر برنامه های کانون های مساجد عنوان و اظهار کرد: انتشار فایل های مربوط به فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئولین، شخصیت ها و افراد صاحب نظر پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی هم از برنامه های هفته کتاب در کانون های مساجد است.

مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان بیان کرد: انتشار پوستر، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، عکس و فیلم از اجرای طرح شنبه های کتاب مساجد در فضای مجازی، جمع آوری کتاب های بلااستفاده از مساجد و منازل و تبدیل به کتاب های جدید و نو، جشنواره قاصدک های داستان (داستان کوتاه) با موضوع آزاد ویژه نوجوانان و جوانان (ویژه رده سنی ۱۰ تا ۳۵ سال) از دیگر برنامه های هفته کتاب است.

وی نشست صمیمی با کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، تصویرسازی کودکان از کتاب های داستان در قالب (عروسک گردانی- نقاشی- کاردستی) ویژه رده سنی ۴ تا ۸ سال را هم به عنوان دیگر برنامه های هفته کتاب مورد اشاره قرار داد و افزود: برنامه های بیست و نهمین دوره هفته کتاب از ۲۴ آبان ماه جاری آغاز می شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.