جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1400/02/05
کدخبر :46211
35
چاپ :

پیشرفت 90 درصدی ساخت سد شهیدان امیرتیموری

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای کرمان با بیان اینکه عملیات ساخت سد شهیدان امیرتیموری 90 درصد پیشرفت دارد، گفت: «در صورت تامین اعتبار، این سد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد».

به گزارش دل عالم به نقل از فردای کرمان ، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای کرمان با بیان اینکه عملیات ساخت سد شهیدان امیرتیموری 90 درصد پیشرفت دارد، گفت: «در صورت تامین اعتبار، این سد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد».

به گفته‌ی امیری، تامین آب شرب و صنعت شهرهای کرمان و رابر و همچنین مهار سیلاب‌های منطقه‌ی رابر، اهداف اصلی ساخت این سد هستند.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایرنا کرمان، حسن امیری شنبه چهارم اردیبشهت‌ماه بیان کرد: «مطالعات آب آشامیدنی شهر کرمان از سال ۷۳ آغاز شد و در سال ۱۳۸۵ به پایان رسید و عملیات اجرایی سد شهیدان امیرتیموری در تیرماه ۸۶ آغاز شد».

وی افزود: «تامین آب آشامیدنی و صنعت شهرهای کرمان و رابر و مهار سیلاب و روان آب‌های فصلی رودخانه‌های رودبر و رابر از اهداف اصلی ساخت سد شهیدان امیرتیموری است».

وی ادامه داد: «این سد با حجم مخزن ۷۷ میلیون مترمکعب و مساحت حوضه ۴۲۰ کیلومتر از نوع سد خاکی با هسته رسی است که ارتفاع آن ۷۲ متر و طول تاج آن ۹۱۶ متر است».

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای کرمان اظهار کرد: «این سد از سال ۸۶ تا ۹۱ تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما با تلاش‌های انجام شده و تامین اعتبار در هشت سال گذشته با ۶۰ درصد افزایش پیشرفت فیزیکی، هم‌اکنون ۹۰ درصد پیشرفت دارد که در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد».

وی ادامه داد: «تاکنون بیش از ۴۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سد شهیدان امیرتیموری هزینه شده که ۸۵ درصد این اعتبار در دولت تدبیر و امید تامین شده و برای تکمیل تجهیزات سد به ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم».

وی بیان کرد: «در حال حاضر چهار سد فعال جیرفت، تنگوئیه سیرجان، شهید سلیمانی بافت و نسا بم در استان کرمان با مجموع ظرفیت ۵۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب از منابع مهم تامین آب آشامیدنی و کشاورزی استان کرمان هستند». 


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.