جمعه21 ارديبهشت 1403     Friday, May 10, 2024
1400/07/17
کدخبر :57666
45
چاپ :

پنجمین ایثارِ جان در رفسنجان ثبت شد

اعضای بدن "محدثه محمدرضایی" بانوی ۳۵ ساله رفسنجانی که با ایست تنفسی دار فانی را وداع گفت به عنوان پنجمین ایثار جان طی سال جاری در این شهرستان به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

زهرا عظیمی  افزود: خانم محمدرضایی‌ ۱۳ مهر ماه توسط اورژانس ۱۱۵ به دلیل ایست تنفسی‌ به بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان اعزام شد، کادر پزشکی توانست این بیمار را احیای قلبی و ریوی کند که در ادامه روند درمان وی به آی. سی. یو بخش یک این بیمارستان منتقل و بستری شد.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد: این بیمار ۲ روز بعد دچار مرگ مغزی و طبق اظهار نظر تخصصی پزشکان امیدی به برگشت وی نبود و مرگ مغزی محمدرضایی اعلام و بعد از صحبت با خانواده مرحومه محمدرضایی به منظور اهدای اعضای بدن وی رضایت آنها جلب شد.

مسئول هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: صبح امروز شنبه توسط تیم برداشت‌ اعضا از کرمان سه عضو کلیه ها و کبد این مرحوم برداشته و به کرمان‌ و شیراز به مظنور پیوند به بیماران نیازمند ارسال شد.

وی ضمن قدردانی از خانواده مرحومه محمدرضایی که اعضای بدن‌ جوان خود را برای نجات و زندگی بخشی به چند بیمار اهدا کردند خاطرنشان کرد: این پنجمین عمل برداشت عضو در سال جاری بود که در اتاق عمل  بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) رفسنجان انجام شد.

عظیمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اهدای عضو در شهرستان رفسنجان به فرهنگی حسنه تبدیل شده است.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری‌ شمال کرمان قرار دارد.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.