يكشنبه30 ارديبهشت 1403     Sunday, May 19, 2024
1400/03/29
کدخبر :48465
30
چاپ :

پرچم افتخار مشارکت انتخاباتی ملک سلیمانی فراتر از میانگین کشور

حضور گسترده مردم زادگاه سردار دلها از تمامی اقشار، جناح‌ها و حتی شرکت پرشمار رای اولی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ تا این لحظه فراتر از میانگین مشارکت کشور بوده

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا،حضور گسترده مردم زادگاه سردار دلها از تمامی اقشار، جناح‌ها و حتی شرکت پرشمار رای اولی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ تا این لحظه فراتر از میانگین مشارکت کشور بوده و این مردم هرکدام با امید به آینده و تاسی از خون شهید سلیمانی یکبار دیگر پیروز این صحنه سیاسی شدند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا سال ۱۴۰۰ از ابعاد مختلف مورد توجه سیاست‌های کلان ایران قرار دارد، انتخاباتی که باوجود شیوع کرونا و تحریم‌ها چشم طمع دشمنان خارجی کشور را به این سو دوخته و آنان را با ناامیدی مردم امیدوار به توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی کرده است.

در این خصوص حضور پرشور مردم دیار کریمان نیز به عنوان خاستگاه جبهه مقاومت و استانی که سردار دلها را در دامان خویش پروراند، مورد توجه جهان قرار دارد و کرمانیان را در صف نخست این آزمون سیاسی گذارده است.

اما مشارکت ۷۲۰ هزار نفری مردم کرمان تا ساعت ۱۸ عصر امروز که رای خود را به صندوق های رای انداخته‌اند و با ثبت آمار ۳۳ درصدی تا این لحظه که فرصت زیادی تا پایان رای گیری مانده، پرچم وطن پرستی و افتخار این استان را به میزان ۱۰ درصد بیش از میانگین کشوری رقم زدند.

حدود ۷۲۰ هزار تعرفه رای در کرمان مصرف شد

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: تا ساعت ۱۸ عصر امروز(جمعه) نزدیک به ۷۲۰ هزار تعرفه رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مصرف شده است.

عباس تقی زاده افزود: آمار مشارکت مردم استان کرمان در انتخابات ۱۴۰۰ تا این ساعت معادل ۳۳ درصد از جمعیت رای دهندگان استان بوده در حالی که میانگین کشور ۲۳ درصد اعلام شده است.  

وی عنوان کرد: تعداد واجدین  شرایط رای در انتخابات ۱۴۰۰ کرمان ۲میلیون  و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر ،  تعداد شعب اخذ رأی ۲ هزار ۸۴۲  نفر و  رای اولی ها ۵۵ هزار و ۶۲۶ نفر اعلام شده است. 

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: بر اساس آمارهای دریافتی شهرستان های سیرجان و جیرفت بیشترین تعداد تعرفه مصرف شده را در استان کرمان داشته اند.

وی تاکید کرد: با توجه به برخی اظهارات مبنی بر نبود تعرفه در برخی شعب، هیچ گونه کمبودی تعرفه ای در شعبه اخذ رای ندارد و در هر شهرستان بر اساس واجدان شرایط رای دادن، نسبت به توزیع تعرفه بیش از نیاز انجام شده است. 

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان ادامه داد: همچنین در بین ۲۳ شهرستان استان تعدادی شهرستان به عنوان معین انتخاب و تعرفه های انتخابات علاوه بر تعداد مورد نیاز نگهداری می شود تا به محض اعلام نیاز توسط فرمانداران در اختیار شعب قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: میزان تعرفه مصرفی در هر شعبه از ظریق فرمانداری ها، استانداری لحظه به لحظه رصد می شود و اگر در شعبه ای تعداد تعرفه های رای رو به پایان باشد از طریق وزارت کشور جهت تامین تعرفه آن شعبه پیگیری می شود.

تقی زاده اظهار داشت: همچنین به محض دریافت تعرفه در شعبه های اخذ رای، تعداد تعرفه های دریافتی در سامانه ثبت می شود تا هیچ شعبه ای با کمبود تعرفه مواجه نشود.

وی تاکید کرد: این اطمینان را به مردم می دهیم شعب تا آخرین لحظه فعال بوده و روند حضور افراد برای رای گیری در نوبت عصر در حال افزایش است.

حضور رای اولی‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ برای ادامه راه شهید سلیمانی 

یک رای اولی در این خصوص در حاشیه انتخابات ۱۴۰۰ در محل حسینه ثارالله استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: به عشق مقام کعظم رهبری و تاسی از خون شهدا به‌ویژه شهید سلیمانی به صحنه انتخابات ۱۴۰۰ آمدم و رای دادم.

ملیکا شجاعی ادامه داد: در این راستا جوسازی دشمنان خارجی من را مصمم تر از گذشته به این حوزه و حمایت از کشورم ترغیب کرد و امیدواریم با ادامه یافتن حمایت‌های مردمی کشوری بهتر در چهار سال آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: نامزد منتخب باید برای آینده کشور تلاش کند زیرا جوانان آینده سازان این کشورند و می‌توانند سنگ‌های بزرگی را از پیش پای آینده ایران بردارند.

شجاعی با بیان اینکه تنها باید به جوانان میدان داد گفت:  نامزد منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا حتما به اشتغال، اقتصاد، مسکن و شرایط ازدواج جوانان توجه جدی تر داشته باشند.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.