شنبه15 ارديبهشت 1403     Saturday, May 4, 2024
1400/05/16
کدخبر :53239
41
چاپ :

پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد استان کرمان در یک سال گذشته

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: طی یک سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد در استان کرمان پرداخت شده است.

دکتر"محمد جعفری" با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه خبر اظهار کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی استان کرمان پرداخت شده و در وضعیت مطلوبی در زمینه پرداختی ها قرار داریم.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا,در یک ماه اخیر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی پرداخت شده تا نقدینگی آنها در تامین داروها در شرایط کرونایی تامین شود.

جعفری تصریح کرد: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و بیمه سلامت به عنوان بزرگ ترین سازمان بیمه گر با بیش از ۱۴۰۰ موسسه درمانی در سراسر استان قرارداد همکاری دارد.

وی بیان کرد: ماهیانه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تعهد پرداختی بیمه سلامت به مراکز درمانی استان است و این به معنی هزینه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی در روز است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: عمده بیمه شدگان دارای صندوق های بیمه رایگان هستند  از جمله روستائیان، عشایر و ساکنین شهری فاقد هرگونه بیمه.

وی افزود: در بیمه سلامت استان کرمان، ماهیانه ۱۴ میلیارد تومان وصول درآمد و در مقابل ۵۱ میلیارد تومان هزینه داریم و این تفاوت را دولت از محل یارانه ها تامین می کند و بیمه رایگان درست، به جا و هدفمند در جهت رفاه حال بیماران هزینه می شود و تداوم این نوع تصمیم موجب پوشش همگانی رایگان خدمات سلامت برای آحاد ایرانیان است.

جعفری اظهار کرد: در حال حاضر برای همه روستائیان و صاحبان دفترچه بیمه رایگان پزشک خانواده نیز مستقر است.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته بیمه شدگان بیش از ۶ میلیون بار به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در استان کرمان مراجعه داشته اند که عمده مراجعات در سال جاری به لیل حذف دفترچه ها، به صورت کاملا الکترونیک به انجام رسیده است.

دبیر اجرایی طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور با قدردانی از همراهی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در زمینه تجویز الکترونیک نسخه عنوان کرد: کرمان به عنوان استان پیشرو در الکترونیک سازی خدمات پزشکی محسوب شده و در مردادماه جاری بیش از ۹۶ درصد از ویزیت ها به صورت الکترونیک انجام شده است.


مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.