جمعه14 ارديبهشت 1403     Friday, May 3, 2024
1402/11/10
کدخبر :101740
5
چاپ :

پایگاه اطلاع رسانی بوم‌گردی‌های استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه واحدهای بوم‌گردی باید دارای یک پایگاه اطلاع‌رسانی باشند.

سعید شاهرخی در نشست با مدیر و اعضای انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمان اظهار کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارای ضوابط و قوانین خاصی هستند که برخی از آنها از بطن جامعه همچون فرهنگ، آداب، رسوم و آیین‌های بومی و محلی برخاسته‌اند و برخی دیگر نیز براساس چارچوب‌ها و آیین‌نامه‌هایی است که توسط دستگاه‌های کلان کشور تصویب و تایید شده‌اند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق بکر و طبیعی راه‌اندازی شده‌ و بهترین گزینه برای اقامت، گردش و تلطیف روح و روان گردشگران هستند، افزود: در کنار این احساس آرامش قوانینی هم برای این اقامتگاه‌ها تعیین شده که از آسیب‌های بعدی آنها جلوگیری می‌کند.

شاهرخی ادامه داد: اخیراً مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی از وضع برخی قوانین که موجب کندی فعالیت آنها شده، گلایه‌مند بودند که در تلاشیم این قوانین و ضوابط را براساس ظرفیت و توانمندی هر منطقه تعیین کنیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان حمایت و ارائه تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و آسیب‌شناسی فرایند صدور و تمدید مجوزها را از اولویت‌های این اداره‌کل دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از اقامتگاه‌ها در مناطق دور افتاده قرار گرفته، بنابراین باید در خصوص فرآیند صدور و تمدید مجوزها تجدیدنظر شود.

وی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی اشاره کرد و گفت: این آموزش‌ها باید جنبه کاربردی داشته باشد و موجب تعامل بین مدیران و کارکنان شود. 
شاهرخی با بیان اینکه یکی از نیازهای گردشگری استان کرمان برگزاری رویداد یا جشنواره‌ای است که به معرفی اقامتگاه‌های این استان بپردازد، ادامه داد: با برگزاری این رویداد می‌توان به مشکلات فعالان با حضور مسئولان مرتبط با حوزه گردشگری رسیدگی کرد.

وی از استانداردسازی واحدهای اقامتی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: این طرح باید با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه اجرا شود.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.