يكشنبه23 ارديبهشت 1403     Sunday, May 12, 2024
1401/02/10
کدخبر :65153
31
چاپ :

وزیر اسبق امور خارجه ارتش اسلامی و مردمی برای فلسطین تشکیل شود

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه در مسیر مبارزه با داعش در سوریه و عراق جنگیدیم و فایطمیون، زینبیون و علویون تشکیل شد گفت: باید ارتش ملت‌های مسلمان برای مقابله با رژیم صهیونیستی شکل بگیرد.

منوچهر متکی  در اجتماع پایانی روز قدس در مصلی امام (ع) شهر کرمان افزود: امروز در زادگاه سپهبد شهید سلیمانی شهادت می دهم تدبیر، هوشمندی، برنامه‌ریزی و پیگیری جدی شهید سلیمانی موجب شد داعش در عراق، افغانستان و آمریکا نتواند نقشه‌اش را محقق کند و این یعنی جمهوری اسلامی اگر دست پیش نگیرد پس می خورد و این تدبیر جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه تحت تأثیر حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس قرار گرفتم اظهار داشت: دستمریزاد! نوش جانتان پیروی از ولایت؛ تشکر می کنم از مردمی که‌ همیشه ولی نعمت و پیشگام و پشتیبان امام بودند.

به گزارش دل عالم به نقل از ایرنا، وزیر اسبق امور خارجه ایران با بیان اینکه مردم کار خود را همیشه انجام داده‌اند و اکنون نوبت مسئولان است و این نوبت از خیلی وقت پیش آغاز شده است گفت: امروز در نگاه بین‌المللی انقلاب اسلامی مردم آمدند تا تصویر سیاسی جهان را به نمایش بکشند.

وی روز قدس را روز بین المللی شدن انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: امام راحل (ره) در یک راهبرد صحیح و سیاست هوشمندانه روز قدس را روز اسلام و وحدت مسلمین و مولد مقاومت و روز یک مبارزه جدی با یک غده سرطانی و یک رژیم جعلی در منطقه و قلب جهان اسلام اعلام کردند.

متکی ادامه داد: بعد از گذشت چهار دهه وقتی صحنه سیاسی نظامی جهان را نظاره می کنیم، می بینم تحول بنیادین ایجاد شده و انگلیسی ها ۱۰۵ سال پیش وقتی با کشف نفت مواجه و با تحول کمونیسم در ۱۹۱۷ این منطقه را استراتژیک و منطقه ای راهبردی و مهم در آینده جهان ارزیابی کردند، گفتند باید نطفه ای در این منطقه داشته باشیم و به این ترتیب زمینه تأسیس این رژیم (اشغالگر) را با کشتارها، فشارها، تبعیدها و بیرون کردن فلسطینی ها به وجود آوردند.

وزیر اسبق امور خارجه ایران ادامه داد: یک تئوریسین می گوید اسرائیل مردم بدون سرزمین و سرزمین بدون مردم است؛ اما این سرزمین دارای مردم خود از مسلمان، مسیحی و یهودی بود و هم آنها که آمدند بدون سرزمین نبودند؛ اتباع اروپای شرقی و غربی بودند که به فلسطین کوچانده شدند.

متکی با اشاره به ۳۱ سال تلاش برای تثبیت رژِیم صهیونیستی گفت: این رژیم جعلی از ۱۹۴۸ تا ۱۹۷۹ کشتار، تبعید و اخراج فلسطینی‌ها را انجام داد برای اینکه خودشان را جا بیندازند اما جنگ رمضان، جنگ اعراب، اسرائیل و شکل گیری مبارزین فلسطینی نشان دهنده این است این رژیم مشروعیت پیدا نکرد.

وی ادامه داد: تا اینکه زلزله‌ای در منطقه به وجود آمد و این زلزله انقلاب اسلامی بود؛ می دانستند انقلاب اسلامی آغاز هویت‌سازی و مشروعیت‌بخشی جدید فلسطینیان است و در همان سال پیروزی انقلاب اسلامی، غربی‌ها به دست و ‌پا افتادند و کمپ دیوید را به وجود آوردند و فشاری که اعراب علیه ما ایجاد کردند و وزیر سوم خارجه مصر استعفا کرد اما دیدند هویت عدالت خواهی برآمده از ندای امام خمینی (ره) سمت و سوی اسلامی گرفت و منشأ وحدت در منطقه برای فلسطین شد.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه طرح معامله قرن برای حل زیربنایی مسئله فلسطین قبل از تولد مُرد و فقط یک جلسه در بحرین برای معامله بزرگ قرن تشکیل شد تصریح کرد: اینکه ۱۰۵ سال یک ایده‌ای محقق نشده است، علت را باید در درون او جست؛ یک ملتی را نمی شود؛ نفی کرد!

متکی خاطرنشان کرد: هویت بخشی به مقاومت مهمترین کاری بود که پیام امام خمینی (ره) و جانفشانی سربازان و باورمندان به راه امام راحل در لبنان و یمن و عراق و غیره  ایجاد کردند و مقاومت امروز یک هویت جدید شد.

وی ادامه داد: جوانان ما سئوال می کنند چرا از فلسطین حمایت می کنیم؟ آمریکایی ها از هزاران کیلومتر آن طرف تر می آیند جغرافیای منطقه را ترسیم کنند؛ این جغرافیایی که آنها ترسیم می کنند در ضدیت با منافع و امنیت ما است.

وی با اشاره به اینکه هدف غایی داعش نابودی ایران بود و نگاه نافع و درست سردار دلها این بود که آمریکا به دنبال ایجاد ۲ رژیم در عراق و افغانستان است که هم متحد آمریکا و هم ضد ایران باشند تصریح کرد: امروز در زادگاه شهید سلیمانی شهادت می دهم تدبیر، هوشمندی، برنامه‌ریزی و پیگیری جدی شهید سلیمانی موجب شود در عراق، افغانستان و  آمریکا نتواند نقشه‌اش را محقق کند و این یعنی جمهوری اسلامی اگر دست پیش نگیرد پس می خورد و این تدبیر جمهوری اسلامی است.

متکی افزود: آمریکایی ها در اداره جهان مانده اند و امروز دیگر امر آنها در جهان مُطاع نیست و انقلاب اسلامی موفق شد یک صفحه شیشه‌ای و شفاف ایجاد کند و مواضع مستکبرانه و مزورانه قدرت ها که برای دنیا تصمیم می گرفتند، آشکار شود.

وی با طرح این پرسش که چرا آمریکایی ها در افغانستان شکست خوردند؟ آیا سلاح و نیروی نظامی و پول کم آوردند؟ اظهار داشت: آنها در منطق کم آوردند و نتوانستند افکار عمومی را اقناع کنند که چرا در افغانستان هستیم و امروز آمریکا و دست نشانده آنها در بدترین وضعیت هستند.

وزیر اسبق امور خارجه بیان داشت: اسرائیل نه راه پیش و نه راه پس دارد و محکوم به گزینش یکی از ۲ راهکار است؛ یا راهکار سیاسی که جمهوری اسلامی بیش از ۱۰ سال قبل در بیانات رهبری در اجلاس سران غیرمتعهدها مطرح کرد و آن برگزاری رفراندوم توسط ساکنین اصلی منطقه برگزار و رژیم را تعیین کنند و در غیر این صورت محکوم به این هستند در برابر مقاومت خستگی ناپذیر و روز به روز در حال گسترشِ فلسطین ایستادگی کنند که نمی توانند.

متکی تحول جدید امسال را خیزش و جوشش سرزمین اشغالی در روز قدس دانست و افزود: ساکنین یکصد ساله اینها بپاخاستند و دوباره مبارزه سنگ ها را آغاز کردند و تحول دوم این است مبارزان فلسطینی در کرانه باختری بپا خاستند.

وی گفت: باید علیه سازش برخی سران کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی جرم انگاری شود و این مسئله در ادبیات مبارزان فلسطین باید وارد شود؛ ضرب آهنگ امسال مبارزان فلسطینی در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی نوید بخش تحول در سرزمین فلسطین است.

برچسب ها :

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید :

  1. نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  3. نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
دیدگاه شما ثبت شد
مطالب پیشنهادی
دل عالم

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پایگاه خبری دل عالم می باشد.